Welke vliegmaatschappijen zijn de beste?
Ik heb al verschillende reviews gelezen en de meeste zijn eigenlijk niet zo goed.
Ofwel is het vliegtuig binnen beschadigd en vuil, ofwel vliegt het vliegtuig niet op tijd, ofwel wordt een vlucht geannuleerd…
Daarom zou ik safe willen spelen en klm nemen, maar die is gewoon super duur.
Naar Costa Rica heb je minder keus dan naar Barcelona. En wie zijn volgens jou beschadigd en vies? We zijn twee keer met United naar CR gevlogen en nee, het is geen Emirates maar om nou te zeggen dat het vreselijk was, nee.
Dan lijkt me Air Canada (iets) beter. Maar ooit maakte ik een prima vlucht met Delta, via Washington naar Portland Oregon. Op tijd, inclusief de overstap.
Bedenk ook dat mensen graag hun klachten spuien dat onder diegenen bij wie alles ‘uneventful’ verliep het aantal reacties lager zal zijn.
Je moet het gewoon treffen. Ik kan je over KLM ook een vreselijk horrorverhaal vertellen.
Tickets prijzen vergelijken doe je op google flights. Super goed zoekprogramma. Even puzzelen hoe het allemaal werkt, dat wel.
Mijn rangorde zou zijn:
KLM met ster. (overstappen in Panama)
Delta (is de grote neef van KLM)
Iberia (korte overstaptijd, daardoor blijven de koffers regelmatig in Madrid staan)
Condor (altijd via Frankfurt, heeft nog wel eens vertraging)
United (steward(s)-essen zijn dik boven de 70 jaar, een stelletje bejaarden in uniform van United lopen zwoegend achter de voedselkarretjes, maaltijden uit te delen.) werkt samen met Lufthansa. Matige service aan boord.
American Airlines (altijd via Miami) matige service aan boord.
Ook kun je nog met Air France, Avianca, Air Canada, Air Berlin (via Miami) enz. vliegen, maar die maken grote omwegen.
Ik heb zowel bij KLM als bij Iberia op oude stoelen waar het schuimrubber van vergaan was, maar verder nooit meegemaakt dat vliegtuigen vies en vuil waren. Dat zijn van die verhalen die het goed doen op allerlei forums. Maar dat zijn slechts enkele gevallen. Per dag reizen er vele duizenden mensen de oceaan over, en 99,99% van die passagiers hoor je nooit klagen.
Vliegvelden in USA: Atlanta en Houston zijn vliegvelden waar je koffer gewoon doorgelabeld worden. Prima vliegvelden, wel vaak lange rijen bij Customs.
Newark is heel ouderwets en je loopt in eindeloze rijen met je koffers te zeulen.
Miami: in Miami wil ik niet zijn, is een verschrikkelijke luchthaven met buitengewoon onvriendelijk personeel.