Vliegenplaag

Aan iedereen die een idee voor een oplossing heeft …
Ik heb een Maison de Maitre in de Bourgogne en op zolder heb ik een vliegenplaag. Echt honderden per week, en al drie jaar lang. Ik heb alle ramen vervangen, het dak van binnen geisoleerd, ‘gifbommen’ gezet (tegen vliegen en larven) met Kerstmis, maar het heeft niets geholpen. Ik ben zo langzamerhand wanhopig! Het lijkt erop dat het niet om een kadaver gaat - dat zou nu toch opgegeten moeten zijn… Heeft iemand een tip? Ik zou zeer dankbaar zijn. Als het probleem door een goede tip is verholpen, beloof ik een leuk cadeautje op te sturen!
[EMAIL=“info@villa-anna-vignol.com”]info@villa-anna-vignol.com
Hetty van den Berg
00-31-(0)6 128 27 863

Even vooraf; je bent landelijk gaan wonen, die vliegen hebben natuurlijk ook bepaalde rechten, he? Dit gezegd hebbend een aantal tips:

v Vliegvrij, een milieuvriendelijk biologisch prdukt zonder gemicalien. Is voor zover ik weet niet in Frankrijk te koop.
v Gaas met plakstrip voor de ramen doen. Gaasgordijn (hordeur) voor de deur. En vliegen houden niet van tocht. Dus alles tegen elkaar open zetten is ook een optie. Dat de muren vaak lichtblauw waren geschilderd in oude franse huizen was ook om de vliegen buiten te houden
v Huis halfdonker houden
v Insect Control www.insect-control.eu
v Deze spray maar in een apparaat van Airwick Freshmatic stoppen. Je kan dat instellen op verschillende minuten.

tja, ik hoop dat je er iets mee kunt, en anders… hoop ik op meer reacties!

Ellen

Hartelijk dank voor je reactie. Ik zal contact met die firma opnemen. Belangrijk is dat de vliegen wegblijven en niet dood neervallen, want dan heb ik steeds een zwart tapijt van vliegen (getver!). Probleem is ook dat het om een 110 m2 grote en hoge ruimte gaat. Ik ben bang dat ik dan wel erg veel van die bussen moet gaan bestellen en dat het dus een kostbare onderneming wordt. Hoe dan ook: bedankt voor je tips!
Hetty