Op onze kleine boerderij (50ha) zijn naast de sportpaarden ook schapen, varkens en kippen. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk zelf voorzienend te worden, dwz zelf alle voer voor de dieren verbouwen, eigen moestuin en eigen energievoorziening te realiseren.
Daarnaast worden samen met een aannemer twee nieuwe gastenverblijven gebouwd.
Je ziet dat mijn aandacht nogal verdeeld wordt en dat iedere hulp welkom is. Maar het grootste probleem betreft momenteel de verzorging en de huisvesting van de dieren; doordat we hier nog niet zo lang wonen is alles nog niet efficiënt ingericht en kosten de dagelijkse werkzaamheden teveel tijd, zodat er voor structurele verbeteringen te weinig tijd resteert; kortom een beetje een vicieuze cirkel.
Ons streven is om hier een prettige woonomgeving voor mezelf, mijn vrienden en mijn gasten te creëren, maar momenteel heb ik een beetje het gevoel dat ik leef om te werken en daar wil ik verandering in aanbrengen en zoek mensen die bereid zijn om mij daarbij te helpen.
Een van de gastenverblijven is inmiddels gereed en als ons helpt bij de werkzaamheden kun je hier van een aangenaam verblijf genieten.
Als je meer wilt weten, vraag gerust en vertel wat over jezelf, zoals kennis en ervaring.
Peter Pouels
Le Bois de l’espau
03240 Tronget
France
Tel 0033 470 473804 (nederlands gesproken)
pouels@zoekthulp.nl
www.wonderwereld.faithweb.com