Vliegen of trein

In de krokus wil mijn dochter en kleinzoon en met mij eventueel naar Belalp. Mijn vraag is hoe we de reis
het meest gemakkelijk en comfortabel kunnen maken?
Is dit vanuit Nederland met de trein of vliegen naar Geneve of Basel en dan de rest met de trein of is er een andere goede combinatie van reizen?
Graag tips.
Reeds eerder las ik met de trein naar Brig… maar ik dacht misschien aan een combinatie van vliegen en trein!

mvg Elly Gebuis

Ik zou gaan voor een combinatie vliegen en dan met de trein verder reizen. Een trein ticket zit namelijk vaak op dezelfde prijs als een vliegticket, of kan zelfs duurder zijn. Daarbij is vliegen een stuk sneller, want je zit met de trein (naar basel) op 6 tot 12 uur.

Houd er wel rekening mee dat de trein ook nog redelijk duur is in Zwitserland, zo betaal je voor een enkeltje Geneve naar Brig al 60 franc en reis je ruim 2,5 uur, dit is echter wel met een directe trein te doen.
en is Basel naar Brig 80 franc, ongeveer de zelfde reistijd echter met 1 of 2 overstappen. (kinderen onder de 16 jaar reizen voor de helft van de prijs).

Verder qua vliegen is het aan te raden om ofwel met Transavia of met Easyjet te vliegen. (transavia vliegt echter niet elke dag)
Ik heb snel even gekeken en het ziet er naar uit dat easyjet het goedkoopst is, (rond de 100 euro retour pp) zowel naar Geneve als naar Basel. Het is wel aan te raden om zsm te boeken aangezien de prijzen behoorlijk kunnen fluctueren.

Kort samengevat:
Gemakkelijkst en goedkoopst: Vliegen van Amsterdam naar Geneve, en dan met de directe trein door naar Brig

1 like

Hallo Lonnetje,

Ontzettend bedankt voor je reactie/ advies.
mvg Elly

Hoi Lonnetje,

Ik wilde even weten of mijn bedankje is aangekomen, zo nee dan nogmaals hartelijk dank!
mvg Elly