Ik wil een ticket boeken bij United, via Houston naar Liberia (Costa Rica). Nu moet je aanklikken of het om een volwassene gaat en daar staat bij: 18 - 64 jaar. Vorig jaar ben ik als 65-plusser ook met United naar Costa Rica gevlogen en volgens mij stond die leeftijdsgrens er niet bij, ik heb in elk geval probleemloos geboekt. Weet iemand hoe dit zit? Yeehaw misschien :slywink: (ik dacht, ik zal proberen je aandacht te trekken)
Dit is vijf minuten later. Heb het gewoon geprobeerd. Maar de bevestiging (E-ticket) van mijn vrouw kwam per omgaande binnen, dat van mij een kwartiertje later. Dan begin je toch wat te denken. Maar de NSA zal ook wel toegang hebben tot de medische dossiers van onze huisarts en een lijst gemaakt van alle gezonde Nederlanders. Daar moest United natuurlijk eerst even in kijken.
Maar ik ben nog wel benieuwd hoe het zit.
-lol- Willem. Ik ben jouw leeftijd maar heb nog nooit op Costa Rica gevlogen. En ja mijn geliefde is ook nog geen 65. Zijn we geen bofkonten Is wel een behoorlijke discriminatie en op vluchten naar de USA ben ik die leeftijdsgrens nog niet tegengekomen. En als het om echt gezonde Nederlanders gaat zou ik al snel afvallen…
Hoi Yeehaw,
Ik dacht, als hij niet onderweg is in Amerika of Australië, antwoordt hij wel, en dat klopte. Ik heb net even gedaan alsof ik een retourtje Amsterdam - New York wilde boeken en ook daar kwam dat 18 - 64 jaar om de hoek. Toen bij Delta en American Airlines retourtje Liberia geprobeerd en ook daar geen leeftijdsgrens. Het heeft dus puur met United te maken, ben benieuwd of iemand er een licht op kan laten schijnen. Anders toch United maar eens mailen.
Enne, Costa Rica is mooi hoor.
Grappig, zo weten we ineens wat meer van elkaar. Ook mijn vrouw is nog niet AOW-gerechtigd. Ze was al bang dat ze alleen op vakantie zou moeten, als ik op grond van leeftijd werd geweigerd:)
Wellicht vliegen we met Delta eind augustus op Seattle. Geen leeftijdlimieten ontdekt. En je weet het, als je eenmaal AOW hebt kan je je alles permitteren haha Laat even weten hoe het met United is afgelopen. We hebben heel wat met United gevlogen meestal tot volle tevredenheid. Alhoewel ze bij onze vluchten vaak die oudere 767 gebruikten. Msischien doen we Costa Rica ooit met een cruise aan.
Zoals ik al meldde, inmiddels mijn ticket ook binnen. Kunnen ze me hooguit bij het inchecken nog weigeren :wereld:
Eind vorig jaar zeiden we nog, direct na een vertraagde vlucht (vanwege overboekding in de business class, nota bene) in een aan de koude kant toestel en bijna bevroren broodjes bij het ontbijt: nooit meer United. Toen er toch maar een mail aan gewijd, zonder al te veel hoop maar zie: 400 dollar aan electronic travel cheques. Tja, dan hoop je toch dat het deze keer beter gaat. Tickets zijn in elk geval goedkoop zo, 530 euro retour.
Zie hier de reden van de leeftijdsgrens bij united
United offers senior fares to selected travel destinations for passengers who are 65 and older. Ask for more details on these great fares when you make your reservation or select the seniors (age 65 and older) category when you make your booking on united.com.
Dank voor je informatie, Marenko. Heb het nog eens verder uitgezocht op grond van jopuw info. Gaat om bepaalde trajecten en bij voldoende ruimte. Meer iets als je zoals in Amerika met binnenlandse vluchten meer gebeurt, kort tevoren boekt.