Visum Zambia

heb je voor een nachtje in zambia echt een visum nodig? alleen in brussel te verkrijgen?

ja je hebt echt een visum nodig.

Of het alleen in brussel te krijgen is weet ik niet.

visumdienst.nl ?

Visum kan je ook aan de grens betalen/krijgen. Liefste in US, maar euro willen ze ook aannemen.
Denk goed na of je eenmalig dit land in gaat, of nog even tussendoor wilt wisselen en teruggaan, anders moet je opnieuw betalen. Heb vorige maand voor eenmalige visum 40 euro betaald, 60 dollar.

Bij de grens kan je je visum regelen…een dagvisa kostte altijd 10 dollar (zelfde dag weer terug komen)…maar dit staat op de meeste websites :
**Zambia visa costs **

**UK Nationals - US$140 for a single entry visa (was US$55), US$442 for multiple entry. **
**USA Nationals - US$135 per visa (was US$100). **
**Canadian Nationals - US$55 per visa (was US$30). **
**Other Nationalities: continental Europe - US$50 for a single entry visa (was US$20), US$80 for double entry visa and US$160 for multiple entry visas. **

hoeven we dat toch niet naar de ambasade in brussel?? moet het wel ff zeker weten natuurlijk…

Met 100% zeker kan ik het niet zeggen, maar ik ben nu 2x naar Zambia geweest en ik ben via Zimbabwe naar binnen gekomen (vanaf Livingstone)…beide keren was het gewoon in de rij staan met paspoort en m’n US dollars.

Kijk het is zo ie zo veilig om via Brussel je visum alvast te regelen, de kosten zijn hetzelfde immers…dus waarom niet op voorhand het regelen

iemand ervaring met visum in brussel aanvragen? ben er een beetje huiverig voor om mijn paspoorten en dat geld op te sturen… en je kan hem helaas ook niet gelijk weer mee nemen als je persoonlijk daar heen gaat. :frowning:

ik snap je punt.

Je kunt het proberen via visumdienst.nl
kost je geloof ik 25 euro extra per visum, maar ze regelen dan wel alles.
Ook kun je later betalen dmv een factuur.

40 extra dus maakt het geheel 2 x zo duur haast. Daarom ben ik maar gaan denken om het zelf te regelen. :wink: Maar is het dan ook de bedoeling dat ik het geld mee opstuur per post?

Hoe kom je aan 40?

25 euro kost het je extra , dan wanneer je het zelf zal doen.
Ik kan voor 25 euro niet naar brussel rijden…

kosten visumservice is 40 euro per paspoort.

dan is dat verhoogd, dat kan.
Maar ook voor 40 euro kan ik niet naar brussel heen en terug.

Mocht dit toch te duur zijn, dan gewoon het visum kopen als je landt/aankomt in Zambia.

we gaan een beetje van de topic af, mijn vraag was of iemand ervaring heeft hiermee en met het opsturen van de paspoorten?

@sjaak nee voor 40 euro x2 kan ik ook niet 2 keer op en neer naar brussel daarom wil ik kijken of er goede ervaringen zijn met het zelf opsturen van de documenten.

Dit heb ik gedaan met visumdienst.nl en dat ging gewoon goed.
Wel aangetekend versturen dan is er niets aan de hand.

van te voren regelen is meestal toch duurder? Omdat je dan kosten van de mensen die dat moeten regelen hier ook moet betalen. Ik doe het 't liefste aan de grens, scheelt ook zo 50-75% kosten… maar misschien is het met Zambia heel anders. Daar heb ik geen ervaring mee :slight_smile:

het is gewoon mogelijk om je paspoort in brussel ter ter plekke in te leveren, dus als je het niet vertrouwd om het met de post te versturen…doe dan niet moeilijk en koop een retourtje brussel…je betaalt daar en je hebt dan ook niet de zorgen dat je paspoort met de post kwijtraakt en/of dat je geld wel aankomt…

Hou er zo ie zo rekening mee dat je met een afrikaans instantie te maken hebt…en dat dus alles traag en rommelig gaat.

Wij zijn deze week ook naar Zambia gegaan, vanuit Victoria Falls (Zimbabwe). Je loopt dan de brug over en na de brug is de grens. Visum daar geregeld. Kosten voor niet-USA en niet GB: USD 50. Dat is dan gelijk voor 3 maanden geldig. We hoefden maar voor 1 dag, maar dat van die USD 10 van hierboven is dus schijnbaar afgeschaft.
Het is wel even in de rij staan, omdat veel mensen vanuit Zimbabwe nu in Zambia voedsel e.d. gaan kopen. Maar duurt toch minder lang dan naar Brussel gaan. Ik zou het ter plekke regelen.