Visum & Wereldstekker

Hoi allemaal,

over een kleine week is het dan eindelijk zo ver: ik ga naar Sri Lanka!
Van de week las ik dat je bij aankomst op Sri Lanka moet kunnen aantonen dat je genoeg betaalmiddelen hebt? Hoe moet ik dat zien? Wat moet ik hen laten zien?

Verder las ik dat men op Sri Lanka meerdere stopcontacten hanteert, D, M en G ofzo? Ik heb al rondgekeken op internet, maar er zijn zoveel soorten en maten!
Wie kan me een wereldstekker aanraden die zeker weten werkt? (Heb namelijk weleens ehad dat de stekker die ik meenam niet werkte en ik wil eerlijk gezegd niet op zoek naar een wereldstekker daar).
Wellicht hebben de hotels daar wel een stekker te leen, maar daar wil ik niet vanuit gaan en mijn eigen stekker meenemen, zeker voor de camera!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet, Tamara

Hoi Tamara,

Een ETA is genoeg. Alleen als je er echt uitziet als Catweazle dan wordt gevraagd om bewijs van creditcard en/of hotelboekingen enzo.
Ze hebben daar NL-achtige stopcontacten waar elke NL 2-pins stekker in past mits je de 3e pin voor de gek houdt (indrukt) met een plastic of houten stokje, en daarnaast UK-achtige 3 pins vierkante; nieuwe aanleg mag alleen nog met die 2e soort gebeuren. Onze verloopstekker voor UK werkt er gewoon, zou echt niet weten welk merk…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Daar zie je de vormen en zoals je ziet hebben ze 3 pootjes daar.
Bij de anwb kun je zeker een stekker hiervoor krijgen.
Ze hebben 230V/50Hz, wat gelijk is als hier in NL, dus een omvormer is niet nodig.