Electriciteit sri lanka afwijkende stekkers en stopcontacten?

Moet je reizend door sri lanka nog rekening houden met afwijkende stopcontacten, en er dus met een verloopstekker gewerkt moet worden? Of past t allemaal wel in de hotels?
Als er iets nodig is, wil ik natuurlijk weten wat! Wie helpt ons??
Vast dank, Ria

Hoi Ria,

Hangt echt van hotel en zelfs de vleugel af, 2 soorten worden aldaar nog steeds verkocht.
a] Europese stijl. 2 ronde pinnen zijn zelfde als NL dus als je een NL 2-pins stekker hebt dan past ie; echter dan moet je wél eerst even de 3e (aarde) pin wegdrukken. Doe je met een stokje, pennetje o.i.d. - liefst niet geleidend want ook al is 't officieel de stroomloze aarde-pin met SL elektriciens en met name gebouwenonderhoud weet je 't nooit.
Geen multi-adapter mogelijk hier, denk ik - dus als je een 3-pin (geaarde) NL stekker hebt wordt het lastig.
b] Engelse stijl, 3 rechthoekige pinnen. Met NL stekker dus gewoon traveladapter meenemen en moet werken.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

mijn goedkope guesthousen hadden bijna allemaal een stekker te leen.

1 like

Eigenlijk heb je alleen een pen ( potlood, bic or whatever ) nodig. Elke stekker van niet europees model heeft 3 gaten, je duwt met de punt van de pen in het bovenste gat de veiligheid weg ( dat maakt gen contact met elektriciteit) en hop, je kan je europese stekker in het stopcontact stoppen. Dat kan ook met rechthoekige pinnen

ja idd janver, zo heb ik het ook wel eens opgelost. werkt prima!