in oktober ga ik naar Vietnam (over land vanuit Laos via de grensovergang Muang Khua/Pang Hok - Tay Trang/Dien Bien Phu).
Ik lees dat er geen VOA (Visa On Arrival) kan geregeld worden op deze grenspost en kennelijk moet ik vooraf het visum regelen op de Vietnamese Ambassade in Brussel.
Iemand hier ervaring mee aub?
Ik lees dat het goedkoper is (± 65 EUR) als ik een visumautorisatie heb. Zo niet, is het duurder (90 EUR). Zijn deze info en prijzen nog actueel? Hoe bekom ik een visumautorisatie?
ik kijk uit naar wat meer informatie want ik vind er eigenlijk niet veel over op internet.
dank alvast!
Volgens mij is een visumautorisatie gelijk aan een VOA en dus niet mogelijk voor je.
In jouw geval is dus de enigste mogelijkheid om een visa te bekomen in Belgie en of anders in Laos.
Waarschijnlijk zijn de procedures om visa te krijgen in België en nederland gelijk bij de ambassade.
Ik heb geprobeerd om het adres van de Vietnamese ambassade in België te krijgen en kreeg veel sites te zien en deze boden ook VOA aan; dit zijn neppers en zijn geen officiële sites; een Vietnamese ambassade zal nooit een VOA aanbieden!!!
Het verschil tussen een VOA en vooraf een visum kan inderdaad 65 dollar zijn.
Een stamp op het vliegveld in Viet Nam is 25 dollar + de servicekosten van een visum kantoor.
Ik heb me inmiddels geïnformeerd en sluit hierbij ook dit topic af. Om over land naar Vietnam te reizen is het dus noodzakelijk om een visum aan te vragen bij de Ambassade in Brussel.
Dit kan via aangetekend schrijven (+10 EUR voor 1 passport, +5 EUR per extra passport) en duurt maximaal 2 weken. Langsgaan is ook een optie maar reken erop dat je 2x zal moeten langsgaan dan. (afgifte + ophaling na 5 werkdagen)
Hoi Anne, zeker een leuk idee! Vietnam is een land met zoveel cultuur, natuur enz. Ik heb zelf fantastische dingen gezien in 16 dagen. Visum was heel makkelijk aan te vragen via die sites.