Visum vanuit Dubai

Beste reizigers

Ik heb de volgende vraag in December ga ik naar Dubai en wil vanuit daar een trip naar Oman maken.
Heb ik hiervoor een Visum nodig? Of is mijn paspoort voldoende?

Mvg Patrick

Het is visum on arrival, kost een paar tientjes. Krijg je in principe als je paspoort nog minstens 6 maanden geldig is en als je kunt aantonen dat je Oman binnen een maand weer gaat verlaten (bijv. door tonen van je Dubai hotelboeking voor komende nacht).

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor je reactie!
Weet je misschien ook waar ik vanuit Dubai ik deze trip kan regelen?

Hmmm… dat hangt ervanaf waar in Oman je zijn wilt. Het puntje van Hormuz, aardig natuurgebied, is maar een paar uur rijden van Dubai (voorbij emiraat RAK). Kan dus gewoon met eigen huurauto, wel even uitzoeken dan hoe het zit met grens overschrijden daarmee. In eenzelfde tijd rij je ongeveer naar de grens van mainstream Oman, maar vandaaraf zal het nog zeker 6-7 uur over de weg zijn naar de hoofdstad Muscat. Dus totaal 10 uur, niet echt leuk meer (saaie woestijn). Dus wil je primair Muscat, misschien beter een goedkope regionale vlucht nemen?

Toen we een paar nachten Muscat deden als stopover op een langere reis hadden we niet echt veel voorbereiding nodig. Gewoon globale plannen gemaakt en de tours desk van het hotel regelde de auto/gids, dolfijnentrip (in seizoen), etc. etc…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

We zijn van plan om alleen naar Musandam te gaan. Een auto huren voelen we eigenlijk niet zo veel voor, eerder een trip vanuit Dubai. Weet je toevallig of dit makkelijk te regelen is vanuit Dubai?

Oeps ja het heet Musandam en de zeestraat die hij kreeert heet de straat van Hormuz, sorry.

Geen ervaring hiermee, moet te doen zijn; de dagtrip zal dan wel ook RAK city aandoen. Ik ben bang dat het googlen wordt op Dubai tour operators…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor het mee denken!
Ik rijg in het Verenigde Arabische Emiraten forum maar geen reacties, via dit forum had ik een hele goede tip gekregen over een gids toen we naar Gambia gingen. Vandaar dat ik het eerst op dit forum vraag, dat geeft toch een vertrouwder gevoel dan maar iets van het internet te plukken.