Rondreis door Oman

Hallo,

Wij zijn van plan om op 16 december voor drie weken rond te reizen in Oman.
De planning is om te landen in Dubai, een paar dagen daar rondkijken en vanuit daar een auto te huren en naar Oman te rijden. Hierover had ik drie vragen:

  • Is het mogelijk een auto te huren in Dubai en deze in te leveren in Masqat?
  • Indien mogelijk wie weet er een betrouwbare verhuurder?
  • Welke route('s) is/zijn aan te raden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Hoi Noppie!

Goed plan! Oman is geweldig. Ik woon al 15 jaar in het MiddenOosten en kan je op weg helpen. Kijk even op mijn website **http://www.meoverme.com** onder zien en doen. Onder middenoosten vind je vooralsnog de meeste info. Daar vind je bijv een overzicht met goedkope vluchten, visa, goede reisgidsen etc. Ik ben hard bezig om de activiteiten in Oman aan te vullen, maar kom tijd tekort om het allemaal op te schrijven.

De vluchten naar Muscat zijn aanmerkelijk goedkoper dan naar Dubai. Je zou evt kunnen overwegen om een rondreis te maken door Oman waarin je een stuk door de VAE rijdt en naar Dubai gaat. Muscat - Oman is ong 5 tot 7 uur.
Omdat je rond wilt trekken zou ik de off-road oman aanschaffen. Dat is echt dé handleiding voor het trekken door Oman. Handzaam en overzichtelijk. Bij mij en bij heel veel mensen die hier wonen, ligt hij ook in de wagen :slight_smile:

Mocht je nog informatie nodig hebben of hulp zoeken bij het uitzetten van een route, email me dan even via mijn webformulier. Ik weet een boel mooie plekken en routes maar kom tijd te kort om het allemaal online te zetten. Heel veel plezier!!

Groeten uit de zandbak,
Me

Hoi Me,

Allereerst bedankt om te reageren op mijn topic.

Zojuist op je website geklikt, maar daar staat zeker een hoop nuttige informatie op.
Mooie en overzichtelijk site ook, inmiddels is deze toegevoegd aan mijn favorieten :wink:

Voor wat betreft je opmerking omtrent de vliegtickets daar sta ik eerlijk gezegd van te kijken, aangezien ik had verwacht dat vliegen op Dubai goedkoper zou zijn, aangezien er meer vluchten naar toe gaan…

Mocht onze reis definitief worden dan neem ik zeker contact met je op voor de mooie plekken en routes.
Hopelijk weten we deze week of we vrij kunnen krijgen van het werk en dan moeten we de school van me zoontje nog vragen voor een extra week vakantie met de kerst. Fingers crossed, want het lijkt me een super land om te bezoeken.

Wordt vervolgd dus…