Visum - maximale duur van tourist/business

Kan iemand mij informeren over de max. tijd van verblijf voor een tourist-visum of business visum?

Ik emigreer binnenkort naar China voor werk, Hangzhou. Mijn vriendin gaat mee en aangezien het lastig is vanuit NL een baan te vinden daar, gaat ze waarschijnlijk straks vanuit Hangzhou op de job-hunt. Wat kan ze het beste doen mbt visums om een zo lang mogelijk verblijf te hebben in de beginperiode? tourist of zakelijk en hoe lang zou ze dan in China kunnen blijven?

Ik heb namelijk veel gehoord dat het vaak natte-vinger-werk is in China zelf en dat het nogal verschilt per stad en per aanvraag. De regels zijn ook aangescherpt April dit jaar.

Alle tips zijn welkom! Bedankt alvast.
Groeten, Aleks

een touristenvisum is geldig voor 3 maanden, en kan ook niet voor langer aangevraagd worden. Dit visum is dus 3 maanden geldig, waarvan er 30 dagen in china mogen worden doorgebracht. Bij een touristenvisum kan je een single of een double entry visum aanvraag doen.

Een zakelijk visum is geldig voor een half jaar of een jaar. Hiermee mag je meerdere keren het land in en uit, maar je krijgt deze alleen als kan aantonen dat je uitgenodigd bent door iemand daar.

Een tip voor als je je visum gaat aanvragen: maak een afspraak. Doe je dit niet, dan gaan de nummers pas lopen als er niemand meer is die een afspraak heeft.

Ik hoop dat dit jou helpt.

groet kasper

1 like

Bedankt Kasper, voor je hulp. Inderdaad ik ga zeker een afspraak plannen bij het visum-bureau.
Thanks!