visum 30 dagen

Hi!

Ik ben n beetje teleurgesteld… ;)… Ik bel net t visum buro en ik mag maar 30 dagen in china reizen dus. Ik dacht langer. Dit gooit n beetje roet in t gevoel: tijd genoeg nemen voor China… Ik kijk nu naar de routes in de lonely planet voir 4 weken ( ter idee wat te kunnen overbruggen in afstanden) en kom erg tot de conclusie dat ik mega keuzes moet maken en dus echt moet bedenken welk deel ik bereizen ga. Nu is mijn vraag welk deel van China is een echte must… Gebieden. Ik ben op zoek naar stuuning views, lokale bevolking, fietsen in natuur, highlights …

ik begrijp dat mijn vraag zooo breed is maar misschien hebben jullie eens route gedaan die geweldig was en wil he graag met me delen … Of heb jd febieden bezocht waarvan je zegt: niet overslaan!!

sara

Ik heb wel eens gelezen dat het mogelijk is je visum in China zelf te verlengen. Misschien weet iemand anders op dit forum of dit inderdaad mogelijk is.

Toch is t vaag… Aan de telefoon zegt ze 30 dagen max… Ga ik online en klik toeristenvisum, kan ik gewoon optie drie maanden nemen…

De optie 3 maanden wil volgens mij alleen maar zeggen dat het visum 3 maanden geldig blijft in de zin van dat je binnen 3 maanden van je visum gebruik moet maken. D.w.z. dat je binnen 3 maanden na afgifte van het visum China moet binnenreizen. En vervolgens mag je maximaal 30 dagen in China rondreizen.

Ohhww haha… Laatste beetje hoop nu ook weg haha

Wat balen zeg!

Hoe zit het met je ticket? Heb je dat al gekocht? Wat je namelijk zou kunnen doen, is op Hong Kong vliegen en daar een visum aanvragen. Dat duurt niet lang en vaak kunnen ze daar wel een visum voor langere tijd uitgeven.

Ohh das n optie…

Ik lees nog steeds tegenstrijdige berichten op t net, dus ik ga van de week ff langs t visumburo… Misschien heeft ze me verkeerd begrepen… Ik geef nog niet op hihi

Sinds wanneer is dat zo?
Ik heb in 2012 nog een 60 dagen visum gehad voor een rondreis in september + oktober.
Heen op Beijing en uitreis van Kunming naar Kathmandu. Tickets ruim vooraf geboekt om goedkope tickets te scoren, en bij de visumaanvraag een reisplan toegevoegd met voor een deel hostel- en hotelreserveringen.

Wat highlights betreft, kijk eens bij routes van reisorganisaties. Die gaan vaak in een iets te hoog tempo, maar wel met veel mooie/populaire plekken. (Zelf regelen is veel goedekoper.)
Zeer voor de hand liggend is: Beijing - Pingyao - Xian - Chengdu (en omgeving) - Lijiang - Dali - Kunming - Guilin - Yangshuo - en dan naar Shanghai of via Shenzhen of Guangshou naar Hongkong.
Een route is ook afhankelijk van de tijd van het jaar.
Wanneer je start- en eindpunt geeft, dan krijg je hier vast routevoorstellen.

Johan

Dank je !! Ja ik begrijp t ook niet meer… ik dacht nl ook dat t langer kon…

In theorie kun je een visum voor max. 90 dagen verblijf in China krijgen.
Je moet hiervoor aanleveren:
*vluchtboeking of kopie E-ticket
*reisplan
*bewijs van de eerste vier overnachtingen
*evt. een aantal ho(s)telboekingen onderweg.

Op dit moment zijn ze wel erg lastig met het afgeven van visa.
Met name voor studenten en stagiaires.
Maar met de goede documentatie kun je absoluut meer dan 30 dagen krijgen.

Visumburo zegt dus 30 dagen en iedere nacht verblijf aanlever op papier met boekingen…

Via Wereldwijzer app