Visum Laos bij grens te verkrijgen?

Hoi allemaal,
Kan iemand mij vertellen of ik gewoon bij een grensovergang naar Laos een visum kan kopen?
Groetjes Esther

hoi,
op de website tmreizen.nl/laos/reisinfo staat dat het alleen bij de grensovergang Thailand - Vientiane kan.

groet

ja je kan een visum aan de grens kopen al zeggen ze bij de ambassades dat dat niet kan.
maar je betaald dan 30 $ voor 30 dagen en als je hem in bv hanoi koopt 35 $ (kan je de volgende dag ophalen) dan mag je er 60 dagen in, dat zeggen ze in hanoi ook niet ze zeggen dat het voor 30 dgen is en wij kregen eerst ook een stempel voor 30 dagen, maar toen vroeg ik op de grens is het niet voor 60 dagen en toen zeiden ze oja sorry en toen kregen we een nieuwe stempel voor 60 dagen. voor mensen die aan de grens kopen is het 30 dagen zeiden ze en als je vooraf koopt 60 dagen.

karin over welke grens overgang heb je het dan in je info wij reizen ook vanaf hanoi, want we hebben namelijk vernomen dat het niet overal zo makelijk gaat!!! alvast bedankt Gr. L.

bij dien bien phu rijdt er 3 keer per week een bus naar laos. muang khua.
dit is een busrit van ongeveer 6 uur en erg makkelijk te doen. duurd ook niet lang bij de grens omdat er weinig verkeer over komt.

wij zijn in december 2008 vanuit Hanoi met de trein naar Vinh gegaan vandaar met lokaal vervoer, bus en minibus naar de Laotiaanse grens gereisd, Cau Treo, kleine grensovergang, geen probleem met het verkrijgen van een visum, 30 dollar, zelfs een bank aanwezig om geld te wisselen. Alles gemakkelijk te doen.