Visum Ethiopië

Binnenkort ga ik naar Ethiopië, maar de berichtgeving over de aanschaf van een 30 dagen toeristenvisum op het vliegveld van Addis Ababa is tegenstrijdig, zelfs op de sites van de Ethiopische ambassade. Ook Nederlandse reisorganisaties adviseren verschillend. Wie weet hoe het zit, voordat ik een duur visum bemiddelingsbureau in schakel.

Visum moet je van te voren regelen. Dan heb je nog 3 opties over, naar de ambassade in Brussel gaan, opsturen naar de ambassade en zelf het risico nemen, of inderdaad zo’n dure visumdienst gebruiken. Afhankelijk van waar je woont, zou je er een leuk dagje Brussel van kunnen maken. Als je alle papieren in orde hebt, en er gewoon op tijd bent, is het naar het schijnt zo gepiept. Als dit geen optie is, dan wordt het of zelf opsturen, of laten opsturen.

Groetjes Jilke

1 like

hoi,
ik heb vorig jaar midden in de nacht gewoon een visa gekocht op de airport. totaal geen probleem.
veel plezier, ethiopie is een gewldig land!
groet mariska

dit staat op de website van de ambassade: (moet je dus wel op bole aankomen)
Visa on arrival:
If you are a national of Benelux countries, and if your purpose for traveling to Ethiopia is for Tourism, you may apply for a Tourist Visa on arrival. This service is available only at Bole International airport.
Nationals of the following countries may apply for a tourist visa on arrival: Argentina, Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, China, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, India, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kuwait, Luxembourg, Mexico, the Netherlands, New Zealand, Norway, Democratic people’s Republic of Korea (Northern Korea), Poland, Portugal, Republic of Korea (south Korea), the Russian Federation, Slovakia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom, United States of America.