Wij hebben recent onze visumcode ontvangen via Iran Silk Road. So far so good
Nu zag ik op hun website staan dat het adres voor de ambassade Victorialaan 3 is, openingsuren ma-vr in de voormiddag en woensdag in de namiddag.
Wanneer ik op internet het adres van de ambassade opzoek vind ik als adres echter F.D. Rooseveltlaan 15.
Om het nog duidelijker te maken vind ik op de website http://www.iranembassy.be/Consular/Sfrt/iNshniE.htm weer het eerste adres, maar andere openingsuren, nl. ma & do van 15u30 tot 16u30.
Bij Iran Silk Road hebben ze mij aangeraden eens te bellen om dit na te vragen. Heb 3 keer geprobeerd te bellen, neemt niemand op. En ook op mijn mail krijg ik geen antwoord…
Zijn er hier toevallig nog Belgen aanwezig die mij hiermee verder kunnen helpen? Ik zou het jammer vinden als ik op het verkeerde tijdstip in Brussel sta, of op het verkeerde adres :tssk:
Zijn er naast de visumcode, paspoort en pasfoto nog documenten die ik moet meenemen?
De hoofdingang van de Iraanse Ambassade in Brussel ligt aan de voorzijde van het gebouw, Rooseveldlaan 15.
Aan de achterzijde, Victorialaan 3, is er een aparte ingang voor de consulaire diensten (visum, …).
Ok, ben gisteren naar de ambassade geweest. Dus hier even de meest recente gegevens, voor degenen die nog moeten gaan.
Beide adressen liggen in hetzelfde gebouw, zoals hierboven door LineC al gezegd. Je moet echter op het kantoortje in de Victorialaan 3 zijn.
Openingsuren op maandag en donderdag van 15-16, maar sommige dagen ook 15u30-16u30, het hangt er blijkbaar wat vanaf hoeveel zin ze zelf hebben om op een bepaald uur open te doen (ik citeer hier een gids van Koning Aap die voor mij in de wachtrij stond).
De deuren gingen om 15u25 open. Een uur later gaan ze dus dicht, maar iedereen die binnen is wordt wel nog verder geholpen.
Op volgende pagina staat wat je allemaal moet meenemen: http://brussels.mfa.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=236&pageid=22533
Dus mee te nemen zijn: reispas, kopie reispas, 1 pasfoto (standaard formaat), de visumcode die je per mail ontvangt en het visa application form wat je via bovenstaande site kan afdrukken.
Ter plaatse moet je met bankkaart € 50 betalen voor je visum. Wij kunnen het volgende week maandag gaan afhalen, dus een week wachttijd.