visum aan vraag india

hoi ,ik ben nu al wel een week bezig om mijn visum te verkrijgen voor india maar zit nu wel weer met een vraag welk adres moet ik invullen voor Reference in nederland ,ik reis niet met een reisorganisatie maar heb het zelf geregeld.
of kun je gewoon shoestring of een andere reisorganisatie hierop invullen ,wordt dit eigenlijk wel gecontroleerd of is het meer een formaliteit ,wordt wel erg moe van dit geheel. ben zelf al naar den haag gereden vanuit lelystad maar daar wordt je ook niet wijzer het lijkt wel of dat ze gewoon geen toeristen meer willen met al die vervelende vragen op het formulier ,ben benieuwd naar de antwoorden voorbaat dank ,robert

Reference is dan toch gewoon een adres waar ze kunnen checken wie je bent, adres van je ouders, kinderen, familie ?

Sent from my HTC Desire X using Wereldwijzer

bedankt voor je bericht ,maar ik denk dat ze dat er niet mee bedoelen ze willen echt dat er een instantie is liefst een reis organisatie, als je er naar vraagt dan weten ze zelf ook niet wat er mee bedoelt wordt ,ze zijn niet echt soepel hoor een zeker niet vriendelijk.
en zijn erg gemakkelijk om je weer weg te sturen en af te wijzen met de mededeling dat het niet klopt ,en dan kan je weer de volgende keer weer naar den haag

Hoihoi,

Wij hebben vorig jaar adres en gegevens van onze vaders ingevuld…
Is het ondertussen gelukt met de aanvraag?
Wij zijn nu bezig om het formulier in te vullen, het is nu weer heel anders dan vorig jaar…
We hebben dan ook een paar vraagjes:
1 Heb jij een foto ge-upload in het formulier? Hoe heb je dat gedaan, pasfoto ingescand ofzo?
2 Heb je een afspraak moeten maken in Amsterdam/Rotterdam/Den Haag? Of ben je er zo heen gegaan?
3 Als we kijken om een afspraak te maken kunnen we nu op dit moment alleen in de week van 11 september een afspraak maken, daarvoor of daarna kan niet… Dat is toch raar?
4 Daarnaast vragen ze naar een Web file nr, bedoelen ze hier het temporary nr mee wat je krijgt als je het formulier tussendoor opslaat? Of krijg je als je het helemaal klaar hebt (incl foto upload) een ander nummer?
5 Weet jij of ze het paspoort incl visum op kunnen sturen als het klaar is? Of moet je het zelf afhalen?

Hopelijk kun je ons helpen,

Groetjes Eef en Moniek

hoi ,ik hoop de meeste vragen van je te kunnen beantwoorden ,
punt 1 ,nee dat heb ik niet gedaan maar heb wel intussen de pasfoto s van de maat 51x51 mm het is mij niet gelukt om deze foto s te uploaden . ze vragen er 2 nou dan krijgen ze er 2.
punt 2 ik ben inmiddels al een keer in den haag geweest om dat het totaal niet duidelijk was en hebben me daar gewoon vertelt wat ik alle maal moet doen. naast hun kantoor zit een internet kantoortje waar ze ook gelijk die pasfoto s voor je maken (daar sturen ze je ook naar toe ) a 15 euro voor elk persoon aan die andere 2 foto s heb je gewoon niks aan
punt 3 je kan alleen een afspraak maken als je het formulier ingevuld en uit geprint heb daar staat dan het web file nummer op en dan moet je een afspraak maken die kun je dan maken (www.blsindia-nl.com)
punt 4 nee wat ik ervan begrijp moet je persoonlijk het paspoort +visum ophalen ,je moet namelijk als je een afspraak gemaakt heb ook persoonlijk naar het kantoor komen ivm vingerafdruk en irisscan.
als je het formulier ingevuld heb ,althans dat is mij overkomen dan blijft deze hangen op pagina 1 ,wat je dan moet doen is het opslaan met dat gegeven nummer en dan eruit gaan weer inloggen met dat nummer en dan doorgeven dat je het formulier verder gaat invullen ,zo moet je dat doen tot pagina 3 en dan geeft deze gelijk aan dat je het kunt uitprinten .
ik moet je er wel bij vertellen dat ik nog steeds bezig ben ,het is dat ik al mijn vlucht in november al betaald heb en dit is geen redenen om te annuleren ,maar als er een mogelijkheid voor zou zijn dan doe ik het direct ,ze lijken wel gestoord met dit visum .
volgens mij doen ze al het mogelijke om je er van te weerhouden om daar als toerist naar toe te gaan ,ik ben er inmiddels al 8 keer geweest maar zo zot zo als nu heb ik het ook niet mee gemaakt met dat visum ,ik weet dat ze graag moeilijk doen maar dit slaat echt nergens op .
ook de gevraagde formulieren is werkelijk idioot ,voor mijn vrouw een werkgeversverklaring in het engels met briefpapier van haar werk ,een bankafschrift van de laatste bij en afschrijvingen van de laatste 3 weken het banksaldo moet ook nog 500 euro positief zijn ,dan nog de verschillende formulieren die op de site staat aan gegeven , ik hoop dat je hier wat aan heb , mocht je nog met wat vragen zitten schrijf maar .
ps op de laatste formulier wordt er gevraagd naar connecties in india en hier in nederland ik heb hierover gebeld en hebben mij vertelt dat je 2 hotel namen op moet geven in india waar je verblijft en hier in nederland iemand die je kent maar maar geen familie zijn ( dus vrienden of buren ,1 naam is voldoende )
groet r.woudsma

Lukt het niet dan kan je nog altijd een verdere-doorreis-ticket boeken bij Airasia naar een ander land, zodat je als transit passenger geen visum voor India nodig hebt