Visa aanvragen reis

Hallo allemaal!

Ik ga later dit jaar reizen in verschillende landen. Nu heb ik een vraagje betreft aanvragen van visa. In mijn geval heb ik een visa nodig voor Cambodja, Vietnam en Madagascar. Nu zal ik 1 jaar gaan reizen en deze landen pas volgend jaar gaan bezoeken volgens mijn plan.

Is het mogelijk om nu al visa aan te vragen voor deze landen? Ik heb informatie gekregen dat dit pas 3 maanden van te voren kan worden aangevraagd. Klopt dat? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en wellicht tips kan geven. Praktisch is om alles van te voren te regelen, maar door verschillende bronnen heb ik twijfels gekregen. Betreft Madagascar heb ik ook verschillende informatie gezien, soms zeggen ze wel visa aanvragen en soms zeggen ze ook dat je dit krijgt bij aankomst in het land.

En betreft visa voor Australië heb ik gelezen dat deze 1 jaar geldig na aanvragen (als toerist). Klopt dat ook?

Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden Alvast bedankt!!

Groetjes,
Marloes

Ja dat klopt wat je hebt gehoord. Dit is in bijna alle landen pas drie maanden van tevoren mogelijk. Sommige landen hoef je het niet van tevoren voor aan te vragen en volgens mij hoeft dat in Cambodja ook niet. Vietnam dacht ik ook niet, maar dat weet ik even niet zeker.

Australië kan je heel gemakkelijk nazoeken via de officiële dienst van de immigratie. Ik weet zo niet hoe het werkt met een gewoon toeristenvisum, maar met een working holiday visum geldt het dat je 1 jaar na bevestiging van je visum het land binnen mag komen.

Bedankt voor je reactie Mattie!