Vind jij inwoners van het land waar je nu woont gastvrij?

Hoe gastvrij vind jij de inwoners van het land waar je nu woont? Heel gastvrij, gewoon, een beetje of helemaal niet?

Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!

Ja van huis uit zijn Turken gastvrij, Als ze weinig bezitten, delen ze het weinigen dat ze hebben, met je.
Alleen in de toeristen gebieden kijken ze je aan of je een pinautomaat bent en proberen de code te kraken.

Alhoewel de doorsnee Thai een wat merkwaardig soort van ‘haat-liefdeverhouding’ heeft met buitenlanders - die farang worden genoemd - heeft, is mijn persoonlijke ervaring, dat diezelfde doorsnee Thai, zeker nadat ‘het ijs is gebroken’ erg gastvrij is. Vaak heb ik zelfs de indruk, dat die gastvrijheid bij Thais woonachtig op het platteland, waar geen of nauwelijks buitenlanders komen, uiteindelijk nog gastvrijer zijn, dan de doorsnee Thai die woonachtig is in grotere steden of op toeristische bestemmingen.
Ook sinds ik me permanent in dit land heb gevestigd, ervaar ik die gastvrijheid nog dagelijks.

Texanen hebben de Southern Hospitality en ze zullen er alles aan doen om het naar je zin te maken

In Colombia zijn de mensen heel gastvrij, vooral als je Spaans spreekt ! Al heel veel fine ervaringen gehad hier !

Ik heb nog nooit zulke gastvrije mensen meegemaakt als hier in Kenia. De mensen hebben zelf niets, maar delen het kleine beetje dat ze hebben graag met je. Het is in Keniaanse traditie ook heel onbeleefd om als je zit te eten bijv. en er komt iemand aan je deur, diegene niet binnen te vragen en je eten met die persoon te delen. Er wordt als het ware al vanuit gegaan dat je mee-eet. Het wordt vaak al niet eens gevraagd. Zo kwam ik gisteren bij 1 van onze buren terwijl zij zaten te eten, meteen kreeg ik een kop soep voor mn neus en werd het bord vlees naar me toegeschoven.
Als je hier op vakantie komt, zal je ook zien dat als je een praatje maakt met de mensen die in het hotel werken, ze je al snel zullen uitnodigen bij hun thuis. Doe dit gerust! Ze vinden het geweldig je in hun huis te mogen ontvangen en je hoeft absoluut niet bang te zijn voor kwade bedoelingen.
Vaak gaan ze wel hun boekje te buiten voor zo‘n speciale gast, ze denken namelijk dat een blanke een bepaalde standaard vereist en willen je daarnaast ook gewoon zo goed mogelijk ontvangen, dus frisdrank en voor de maaltijd wat vlees (wat hier echt luxe zijn) wordt voor je geregeld. Als bedankje wordt een fooitje zeer gewaardeerd, maar niet te opzienbarend en het is geen must!

Via Wereldwijzer app

1 like

He Mariette, woon jij in Kenia? Kan je mij hier iets meer over vertellen hoe je naar daar emigreert en hoe je er werk kan vinden? Bedankt.

Via Wereldwijzer app

1 like