Vind jij inwoners van Frankrijk gastvrij?

Hoe gastvrij vind jij de inwoners van Frankrijk? Heel gastvrij, gewoon, een beetje of helemaal niet?

Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!

Weet niet voor heel Frankrijk, maar in de Bourgogne (Nievre) zijn de inwoners gastvrij en deze helpen je om deel te nemen en te integreren in de Franse maatschappij.

Ze tonen zich in de omgang gastvrij. Maar in het verkeer!!! Als toerist word je er opgejaagd door bumperrijders die, alhoewel ze aan uw nummerplaat zien dat je buitenlander bent, je binnen de kortste keren de huid vol schelden omdat je “te traag” rijdt of aarzelt bij het zoeken naar je weg.

In Poitou Charentes zijn de mensen heel erg gastvrij en zelfs in de Provence ben ik altijd goed behandeld. Ik heb nog nergens meegemaakt, dat je met een groep van acht personen een erf op rijdt en de mensen je verwelkomen met wijn en zelfs een maaltijd voor je willen maken. Van mij dus geen slecht woord.

Ben al verschillende malen naar Frankrijk geweest en vind de mensen daar erg gastvrij!
Hebben zelfs al particulier gehuurd en alles was super!

Ik ben ook positief verrast door de gastvrijheid van de mensen op de Franse boerenbuiten, en dan vooral in het centrum van Frankrijk. Een dag na onze aankomst in ons nieuw stulpje werden we al verwelkomd door de burgemeester, en nadien zonder enige problemen gezellig geïntegreerd bij heel wat franse buren. Natuurlijk helpt een woordje Frans altijd, maar zelfs met gebaren en stotteren geraak je er ook. Een goei glas wijn en ne frisse ricard zorgen voor de rest.

Leuke vraag. Ik zeg altijd: Ze zeggen altijd zo vrIEndelijk Bonjour, En metEEn daarop Au revoir!

Via Wereldwijzer app

JA, Mits je niet met het idee naar Frankrijk gaat dat het jammer is dat er Fransen wonen… Dat gebeurt namelijk “nog” te veel!