Vietnam in november??

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Sander, 38 jaar en woon in Zuid Holland. Ik ben rustig, sportief, houd van muziek, kan genieten van een terras maar ook zeker van rust en zeker natuur.

Azië is mijn favoriete vakantiebestemming. Ben al in Thailand, Maleisië, Indonesië, Cambodja, Vietnam en China geweest.

Dit jaar ben ik voor het eerst alleen gaan backpacken in Laos en Thailand. Dit is me zo goed bevallen dat ik besloten heb in november weer te gaan en nu naar Vietnam. Heb een retourticket Hanoi gekocht, reisdata 4 t/m 18 november. Ik ben nu aan het kijken naar de omgeving van Hanoi maar alles staat eigenlijk nog open… Ideeën welkom!!!

Ben jij er ook in die periode en wili je ergens afspreken? Laat dan even een berichtje achter zodat we van ideeën kunnen wisselen!

Groeten, Sander

Hoi Sander!

Heel gaaf dat je naar Vietnam gaat, een prachtig (en zeer smakelijk) land. Wat mij betreft hebben ze de beste keuken van Zuidoost-Azië!

Als je een retourtje Hanoi hebt gekocht, en twee weken de tijd hebt, lukt het je zeer waarschijnlijk niet om volledig van Noord naar Zuid en terug te gaan. In het Noorden kan ik je in ieder geval Sapa (een trekking met een lokale stam), Halong Bay (touristisch, maar erg mooi), Phong Nha (gigantisch grottenstelsel) en Hué (oude koninklijke stad). Misschien lukt het je zelfs om Hoi An even aan te tikken.

Reizen tussen steden is erg makkelijk. Om zo min mogelijk tijd ‘kwijt te zijn’ aan reizen, kun je het beste nachtbussen pakken (The Sinh Tourist). Als je onderweg veel van de omgeving wilt zien kun je het beste achterop bij een Easy Rider (wij boekten via Easy Riders Vietnam uit Dalat, doen vast ook tours in het Noorden). De treinrit tussen Hué en Da Nang/Hoi An schijnt ook erg mooi te zijn.

Ik ben er misschien in december weer, net na jou. Hoop dat je in ieder geval een gave tijd tegemoet gaat!

Groet, L.