Via Appia fietsen

Hi allemaal!

Volgende week zit ik in Rome en ik wil graag de Via Appia aandoen. Ik wil beginnen bij de Stadspoort San Sebastian.
Daarna heb ik dus geen idee wat ik allemaal kan verwachten. Waar begint het stuk uit de Romeinse tijd? Wat is het mooiste stuk om te doen? Hoe lang is dit? Kan dit ook fietsend of is dit lastig ivm de oude Romeinse weg?

Via google kon ik niet echt concreet duidelijke info vinden…

Het is al weer lang geleden dat ik de Via Appia heb gedaan. Er is wel info over de Via Appia te vinden op wikipedia: Via Appia - Wikipedia

Hoi!

Waarom doe je niet gewoon een fietstour? Dan fiets je lekker met een Nederlandstalige gids de Via Appia over. Dan leer je ook nog extra veel :slight_smile:
Ik ga dit jaar ook de Via Appia fietsen met Baja Bikes. Je zou eens even op de website moeten kijken. Misschien zitten we dan wel op dezelfde tour!!

Groeten

@Sjoerd1985 :
Jij fietst wat af zeg !

Onlangs had je het hier op Wereldwijzer nog over ‘je fietstervaringen’ in Amsterdam, Antwerpen, Bangkok, Berlijn, Kopenhagen, Los Angeles, Melbourne, Reykjavik

Vandaag lezen we dat je ook in Firenze, Kaapstad, Rio de Janeiro, Valencia, … rondtoerde.

En, telkens fietstours met/van eenzelfde organisator.
Kortom, geen onafhankelijk reviews, maar reclame !