Fietsen in Rome is dat wat?

Hoi reizigers,

Ik was benieuwd of jullie tips hebben over fietsen in Rome?
Is dit veilig en ook leuk?

Wil namelijk veel zien in een korte tijd!

Hoop op leuke reacties!

Hallo,

Kijk eens op de volgende website:

Dit is een site van 2 Nederlandse dames die in Rome wonen en 't ziet er echt heel leuk uit!!

Veel plezier met het voorbereiden van je reis en als je de stad nog uit wilt dan kan ik je ‘‘mijn provincie’’ even ten noorden van Rome aanbevelen: Viterbo (landstreek Tuscia)

www.facebook.com/visittuscia :zon02:

Groetjes,
Rian

1 like

HOI

Ik heb zelf een tijdje geleden gefietst met baja bikes in Parijs!
Met de hele afdeling, dit was een behoorlijk succes!
Heb nu alweer geboekt op www.bajabikes.nl
Om met mijn vrouw te gaan fietsen in Rome!

Weet niet of dat ook veilig is, maar in Parijs was dit goed te doen!

Hey hoi

1 like

Hoi,

Het is al ruim 10 jaar geleden dat wij Rome op onze mountainbikes bezocht hebben, maar het was ons prima bevallen. Vooral omdat sommige bezienswaardigheden erg ver uit elkaar liggen. Op drukke wegen moet je wel extra goed uitkijken, want fietsers zijn ze niet gewend. Wij zouden nu in ieder geval weer op deze manier Rome bezoeken.

Veel plezier,
Gon

1 like

Hallo,

Ik zag dat jullie al aardig wat reakties hebben gekregen maar ik doe er nog eentje bij namelijk www.romevandichtbij.nl
Een site waar fietstours met de gewone fiets en ook elektrische fiets te boeken zijn. Ook veel handige tips en informatie over Rome.

Met vriendelijke groet,

Anouk
Rome van Dichtbij

Jullie hebben al veel tips ontvangen, en misschien al een besluit gemaakt, maar ik wil mijn ervaring toch ook nog even delen!

Wat mij betreft is fietsen in Rome onder begeleiding van een gids heel goed te doen. Zeker niet onveilig! Ik heb eens met Baja Bikes door de stad gefietst en dit was echt heel leuk. Zij hebben Nederlandstalige gidsen dus dat maakt de info lekker toegankelijk. Ik heb toen de highlight fietstour gedaan maar ze bieden in Rome heel veel verschillende soorten tours aan. Kijk maar eens op http://www.bajabikes.eu/nl/rome/8/135

Alvast veel plezier!

Hasta la pasta,

Sluis

Beste Rome bezoekers en Rian!

Rian,hartstikke bedankt voor het noemen van onze web-site!! dat vinden wij natuurlijk super leuk.

Fietsen is prima te doen in Rome, wel natuurlijk onder begeleiding en goede fietsen. Er zijn verschillende routes zoals bij voorbeeld een route door het historisch centrum of een panoramische route. De gids leidt je rond door de stad en vertelt natuurlijk ook nog een aantal feiten en legendes over de bezienswaardigheden, waar je lekker ijs en pizza eet en over het leven in Rome zelf. Op de fiets zie je veel meer in korte tijd!

Kijk ook op ons website voor meerdere activiteiten naast fietsen: je kunt wandelen, koken, Vaticaans museum, Colosseum en Museum Villa Borghese bezoeken met een Nederlands sprekende gids of misschien ben je nog opzoek naar een appartementje http://www.activiteiteninrome.nl/

TOT IN ROME!!!

Wij hebben met onze eigen MTB fietsen gefietst in centrum Rome (7-10 mei 2012). Het is een stuk minder vermoeiend dan lopen en je ziet meer. Tip: veiligheidshesjes en helmen gebruiken. Verende voorvork, goed slot en een bergverzet zijn geen overbodige luxe; veel straten met kinderhoofden. Bij nat wegdek is het glad.

Duidelijk aangeven als je van rijbaan of rijrichting verandert. Romeinse automobilisten geven je de ruimte. Als je het ineens niet meer ziet zitten mag je op de stoep rijden, maar voorzichtig. Voetgangers hebben overal voorrang. Je bent als fietser een eenzame fietser. TomTom op de fiets met houder gebruikt voor navigatie. Tegen de richting in rijden kan met de fiets in smalle straten, maar TomTom raakt ervan in de war.

De fietsen namen we mee met de auto die we hebben geparkeerd op bewaakt P+R Piramide boven- of ondergronds voor €5 per dag. Metro Piramide lijn B en bushaltes ernaast. Adres Piazzale dei Partigiani.

Fietstour opertor fietseninrome is aan te bevelen: 4 uur met nederlandse begeleiders. Vooral de Panoramische is leuk. Let wel er moet flink geklommen worden, maar hooguit enkele minuten. Fietsen zijn goed met 27 versnellingen; er zijn trekking- en damesfietsen. Tempo is laag, je fietst vaak over de stoep en steekt bij zebrapaden over.

Veel plezier en rij voorzichtig.