Verzorging honden en katten in Griekenland

Honden en katten worden verwaarloost en afgeschoten aan het eind van het seizoen.

De Griek gaat anders om met een huisdier zoals wij dat ervaren.Plaats hier jullie ervaringen en mening.

Het is zeker zo dat de Griek anders omgaat met zijn "huis"dier. Maar nu ik hier een tijdje woon heb ik ingezien dat je toch je grenzen een beetje moet verleggen. OK, ze worden niet vertroeteld zoals wij Nederlanders dat doen (soms tot in het extreme! alsof een hond met een “jas” normaal is), maar dat wil nog niet zeggen dat ze altijd verwaarloosd worden. De Griek ziet zijn hond als een dier en niet als lid van het gezin. Dus komt het beest niet in huis, maar zit meestal op een landje. Vastgebonden vaak, en ja, dat vind ik ook jammer. Maar als de hond aan een voldoende lange lijn zit en elke dag schoon water en eten krijgt, heeft hij (voor Griekse begrippen) een best leven.
Begrijp me goed, ik zie hier ook heel veel wantoestanden! Ik wil alleen maar aangegeven dat niet elke vastgebonden hond die de toerist ziet perse een slecht leven heeft. Alleen een ander leven dan wij gewend zijn.

Overigens heb ik zelf ook een hond, hier uit het opvangcentrum gehaald. Zij leeft ook buiten, maar kan de hele dag loslopen in de grote tuin en gaat elke dag mee wandelen. Tja, verschil moet er wezen…
:dag:

Ja, maar toch meestal de schuld van de toeristen.
Wij komen al 30 jaar in Griekenland en elk jaar vraagt de campingbeheerder aan de gasten om de kittens niet te voeren.
Dit omdat ze dan niet leren om hun eigen eten te vangen tijdens de winter. In het ergste geval moet hij ze dan doden, omdat ze anders verhongeren.

Joan

Inderdaad. Hier gelden nog meer de wetten van de natuur, de sterkste overleeft. En als de toeristen ze voeren werkt dat niet meer.
Toeristen denken ook vaak dat ze uitgehongerd zijn, alleen maar omdat ze zo dun zijn… maar de meeste katten hier zijn nu eenmaal slanker.
Het blijft een moeilijk probleem.