Verzekering Motor India

Ik wil in mei een paar motors huren of kopen in New Delhi.
Inmiddels een bedrijf gevonden en wat meerdere opgeschreven zodat ik niet mis grijp.
Ik kom er maar niet uit wat de verzekering betreft. Rijd iedereen daar nu onverzekerd rond?
De maatschappij waar ik mee mail zegt dat je het vanaf je eigen land mee neemt. Alleen
mijn verzekering zegt dat dat helemaal niet zo is. Niet op voertuigen. Dus ik zit er mee en ga al bijna weg
Wie o wie kan mij helpen. Sluit je daar iets af op papier of iets? hoe werkt het en waar moet ik op letten.
Ik weet het echt even niet!

Beste debpacker , Ik vermoed dat het zo zal gebeuren zoals in de meeste landen van Azië , dat je een ID moet afgeven als je een motor huurt en dat terug krijgt als je hem weer in brengt of sommige bedrijven maken een copie van je paspoort . Ivm verzekering … als je geen motor huurt bij grote verhuurbedrijven ( zoals Avis , Budget , …) dan kan je best zorgen dat je niets overkomt , geraak je toch in een ongeval , dan zorg je dat je er zo snel mogelijk uit de voeten maakt !!! Zelfs als ze je verzekering doen betalen , dan zou ik er nog niet zeker van zijn , het zou me sterk verwonderen dat het er in India anders aan toe gaat .