Vervoer

Hai!
Ik ben 18 net diploma op zak en wil rond februari naar NZ gaan.
Ik heb nog geen rijbewijs en zal het met de buspassen moeten doen.
Nu heb je kiwi experience, magic, stray, lokaal vervoer…
Er is nu toevallig een aanbieding voor een kiwibuspas wat 200 euro scheelt dus ik neig daar erg naar toe aangezien ik een beperkt budget heb.
Hebben er mensen ervaring met deze bus of andere?

Ik wil ook graag stukken zien die buiten die buspas gaan.
Kan ik er van uit gaan dat ik snel een lift kan krijgen naar andere stukjes
en dat dit veilig is voor een alleen 18jarig meisje?
Of is het handig om daar via het lokale vervoer busritjes voor die andere stukjes te kopen?

Ik vroeg me ook af of gezien het klimaat en dat ik daar in februari-maart zal zijn, veel scheelt om eerst het zuider eiland te doen en te eindigen in auckland omdat ik dan zolang mogelijk goed weer zou hebben. Of scheelt dat in die periode (nog)niet veel?
Hoop dat iemand me wat kan helpen!:dag:

hey ,

die periode ben k daar ook, k vertrek 3 februari tot 21 maart naar nieuw zeeland , en ben er ook ng ni volledig uit met wat k me ga verplaatse, bus ,of auto hure.
met auto hure heb je wel naturrlijk meer vrijheid. je hebt ook ng de naked buss, dan stippel je je route zelf uit en is goedkoper, kun je soms voor 1 nzd van punt a naar punt b gaan.
laat maar iets hore wa t je gaat doen.

grtz

Hey,

die periode ben k daar ook, vertrek 3 tot 21 maart en ben er zlef ng ni uit wa k ga doen met t vervoer, je hebt ook nog de naked buss, die is goekoper maar je moet je route zelf wel uitstippen dan.
laat maar iets weten wa je gaat doen.
groetjes

sorry zen da ng ni gewoon hier

december en januari zit alle vol!!! vooruit boeken dus.
februari/maart is heerlijk weer geen reden om het om tedraaien.
aan de westkust zuidereiland zijn de zandmuggen een ware plaag.
een lift regel je vaak in een hostel (wel moeilijk) naked bus is goed en cheap.
andere buspassen zijn ook geod maar duurder.
je kan op de route tussentijds uitstappen, maar moet wel goed aangeevn dat je DAAR weer opgepikt wilt worden.
1 bus max per dag en weg is weg.
lifetn is wel ok.
zijn wat wacko’s geweest in het nieuws, maar gewoon je verstand gebruiken en snachts je deur op slot (bij slapen in een auto) en er is niets aan de hand.
je kan redelijk goed wildkamperen in parken.

in bergachtig gebied kan het goed koud zijn snachts

zie ook mijn andere posts over NZ
bij vragen… je weet me te vinden

veel plezier daar!