weet iemand hoe wij vanaf het vliegveld naar het noordelijkbusstation komen ?
liefst met bus of ander ov.
en als dit niet mogelijk is, wat zijn dan de kosten voor de taxi ongeveer ? zodat ik een idee heb wat normaal is.
weet iemand hoe wij vanaf het vliegveld naar het noordelijkbusstation komen ?
liefst met bus of ander ov.
en als dit niet mogelijk is, wat zijn dan de kosten voor de taxi ongeveer ? zodat ik een idee heb wat normaal is.
Welke luchthaven ?
Mvg
suvarnabhumi
ik ben gister weer eens hier=BKK aangekomen.
bijkomende vragen: 1.met hoeveel. 2.en waarheen gaat de reis (heel vaak hoef je nl geheel niet naar Mochit=dat busstation toe.
gemakkelijkste-hoef je nooit over na te denken=taximeter, net verplaatst naar ONDER arrivals=lower level. zal rond de 300 kosten=net 6 euries, nou niet heel duur, nah?
per bus =gecompliceerd. maar goed-als je alleen bent-Thais spreekt/leest en het echt wil:
a.white free shuttlebus, achter de afgegrensde hekken op arrivals, naar BUSterminal
b.citybus, heldergeel, 551 naar Victory Monument=anusawaree Chai. 33 bt.
c.andere citybus, diverse lijnen, keuze uit AC, nonAC of gratis=overcrowded and long wait, naar Mochit2, resp 14of11,7/8 of 0 bt.
bvb bus 509,77,
ga je OOSTwaarts, bvb Pattaya, Chantaburi, grens Cambodia of Trat/Koh Chang; deze bussen vertekken OOK vanaf Busterminal=no need to go to the Mochit.
o ja-1e keer komers hebben vaak idiote ideen over die taxis. dat is niet nodig.
1.ga naar de desk-dus NIET die dure limo die je proberen te strikken op arrivals. bestemming opegeven-wordt opgeschreven in Thai-de sjofeur komt je dan halen.
2.je betaalt wat op de meter komt (start met 35 bt), plus 50 bt extra, vanwege airport PLUS alle tolls voor expressway-dat kan je op rustige tijden (zoals zondagmorgen rond 6.00)vermijden-anders kost het meest 70 bt. fooi is niet verplicht-meest wordt afgerond op naaste ronde bedrag
3.NOOIT-in BKK-prijs afspreken=dat komt je atijd duurder te staan
4.en taxi kost ruwweg evenveel als een los kaartje voor bus/trein-per km gerekend, in NL
bkk/flyer ik kom zeker niet de eerste keer, maar wil wel voor het eerst meteen doorreizen en moet dus naar mochit(noordelijkbusstation).
en ik moet echt naar mochit .
wij houden gewoon niet echt van de taxi in bkk. dus vandaar de bus, wij vinden dat heerlijk, en het gaat ons dus niet om de prijs. als het moet gaan we wel met de taxi maar dan wil ik graag een richtprijs hebben want ze willen vaak een prijs afspreken. op de luchthaven zetten ze de meter wel aan maar we komen deze route ook nog weer een keer terug en dan is het handig om een idee te hebben.
tussen luchthaven en mochit moet ik nog een stop maken, ik moet eerst ergens bij victorya monument zijn, maar dat ligt op de route.
zo zie je maar weer dat wat extra info al weer een hoop oplost. Omdat vragen meest van mensen komen die geen idee hebben begin ik ook meest maar vanaf nivo 0.
PS-er is een mogelijkheid die sneller is-alle bussen die Swampy NAAR BKK/Mochit aandoen=dus enkel als er afstappers zijn, en ze dus plek hebben, nemen je mee naar Mochit (de blauwe streekbussen)-daar zit niet anders op als wachten. Maar die rijden via expressway. Heb dit bewust niet genoemd omdat het voor een 1e keer komer veels te ingewikkeld is. Maar als je ook nog op anusawaree moet zijn is dit geen optie-en had ik dus meteen goed geschoten.
Busrijden hier binnen BKK -en ik doe het dagelijks-is nou niet echt een pretje.
als eenmaal die airporttrein gaat rijden wordt het wel makkelijker-de STOPtreinen-gaan door naar de eindhalte net zuidelijk van Vict. Monument/naast die grote taxfree shop.
Dat is zo, die airporttrein. Maar wanneer gaat die rijden? Probeer het maar eens vanaf nivo 0.