Vervoer ter plaatse

Hallo,
Wij willen in september bijna 3 weken rond trekken door Nicaragua en zitten er aan te denken om het volledig via openbaar vervoer te doen.
Heeft daar iemand ervaring mee? Is dat goed te doen?
Of is het veilger of beter om het via huurauto te doen?

Is het qua klimaat ook goed te doen of regent het echt immens veel in die periode?

Is het geen probleem om terplaatse te bekijken waar en wanneer we gaan slapen/verblijven of is het toch verstandiger om van te voren te boeken?

Is het uberhaupt veilig genoeg om op de bonnefooi met openbaar vervoer te gaan?

Groetjes Jos en Helma

Hallo Jos en Helma,

In september is het gemakkelijk om op de bonnefooi te reizen, het is dan laag seizoen dus vooruitboeken is niet echt nodig. Of je wilt echt perse in een bepaalde hotel of hostel veblijven, dan kan je dit natuurlijk altijd doen.
Wel kan het in september soms behoorlijk regenen, je kan last hebben van een uitloop van een orkaan. Het kan heel plaatselijk zijn. Soms is het een flinke bui, maar het ook een hele dag of nacht regenen en onweren.
Ook zijn er rond deze periode veel muggen.

Verder is het reizen met het openbaar vervoer goed te doen, vooral de mini busjes, je kan je bagage goed kwijt en het is veilig reizen. Als je reist met de locale (grote) bussen moet je je bagage toch wel in de gaten houden.
Maar dat moet je hier in nederland ook doen. Zakkenrollers en tassendieven zijn er in elk land. Het nadeel van een locale bus is dat hij vaker stopt en hij kan ook behoorlijk vol zijn.
Ik heb geen ervaring met een huurauto, maar volgens mij heeft iemand al eens een reactie over reizen met een huurauto op dit forum gezet.

groet, Cella

Ja hoor is veilig om met het openbaar vervoer te reizen. Je moet inderdaad wel je spullen in de gaten houden. Ook is het makkelijk want ze trekken je zowat mee. In Managua zou ik wel een taxi nemen als je tussen verschillende stations komt-vertrekt.
Wel zijn de bussen niet echt comfortabel omdat ze volgepropt zijn.