vervoer Marrakesh (->Casablanca)

Hallo! Ik was benieuwd of iemand ervaringen heeft met het openbaar vervoer in Marrakesh. Is dat een beetje geregeld? Of zijn taxi’s heel goedkoop. En hoe is de verbinding tussen Marrakesh tussen Casablanca? Hoe lang en hoe duur is dat? Groetjes

Kijk op WWW.Seat61.com

Hoi,

Openbaar vervoer in marrakesh is goed te doen. In marrakesh kun je gebruik maken van de petit taxi, zorg dat de teller aanstaat of onderhandel voor een redelijke prijs. Je hebt de grand taxi voor langere trips bijv naar casa of agadir. Als je naar casa gaat kun je heel goed de trein nemen. Een kaartje kost 8 euro 2de klass en je doet er zonder vertraging 3 uur over. Zorg dat je wel een zitplaats hebt, maakt de reis aangenamer.
Ik heb het vaker gedaan, in de zomer is het wel druk maar vond ik ook wel gezellig zo onder de marokkaanse bevolking.

Reis ze,

Halima

Je kunt ook kijken op http://www.oncf.ma/ voor de treintijden etc.

Hoi Anne,

Ik heb een paar keer de trein gepakt van Casablanca naar Marrakesh en we deden er 4 uur over. Soms is het zo vol dat je moet staan, en ondanks de warme bevolking van Marokko is het geen pretje om 4 uurtjes te gaan staan, 4 uur is als er geen vertraging is.

Nee wij nemen nu de CTM bus, dat is een onderdeel van Eurolines bus diensten. Ruime en goede touringcar bussen en een retourtje is 180 dirham, zo´n 20 euro, je doet er 3,5 uur over, er is airco in de bus en er wordt gestopt onderweg( niet altijd overigens!) wij nemen de bus altijd met veel plezier!

Ja Umayma, ik ken die eurolines busdienst. Ben daar regelmatig mee op stap geweest. En daar heb ik een hoop vertraging mee gehad, bovendien moet je het maar leuk vinden. De hele dag of nacht in een stoel zitten waar je amper in slapen kan. Ik vond dat niet prettig.

groetjes

je vragen en verhalen kan je bij mij ook plaatsen, hoe meer zielen hoe meer vreugd;) www.vakantieliefdesforumwinter.be site over alles wat met vakantie te maken heeft, pas een maand geleden gestart, welkom!!!:zon02:

grt karolien