Na flink wat gepuzzel zijn we er eindelijk uit. Maar ik heb nog wat vraagjes.
Hoop dat er iemand is die ons kan helpen.
Zal beginnen met onze planning.
4-08 aankomst negombo
5-08 negombo
6-08 negombo-kandy met de trein, s’avond pehera festival
7-08 sigirya
8-08 sigi
9-08 sigi
10-08 kandy
11-08 ella
12-08 ella
13-08 ella
14-08 arugam
15-08 arugam
16-08 arugam
17-08 unawlawe
18-08 unawalaw
19-08 unawalawa
20-24 mirrissa
25 negombo
Wij willen graag reizen met de trein en taxi’s regelen.
Mijn eerste vraag is kunnen we makkelijk in Kandy een taxi vinden die ons naar Sigirya kan brengen of moeten we dat van te voren regelen?
Is het misschien handiger om voor die dagen een driver te regelen die met ons mee gaat naar sigi en ons daar ook kan vervoeren en ons okk weer terug kan brengen naar Kandy?
Tweede vraag , als wij aankomen in Kandy kunnen we dan daar al kaartjes kopen voor de trein naar ella voor vijf dagen later? En zijn er uberhaupt nog gereserveerde plaatsen te krijgen? Kunnen we die kaartjes ook in negombo kopen?
Wij zijn trouwens een gezin van vier. Twee kids van twaalf en veertien .
alvast bedankt
Hoi hoi,
1] Ja hoor taxis zijn makkelijk te vinden. Of je hem moet ‘houden’ voor verblijf Sigiriya hangt van de plannen die dagen af, haal je minstens 100 km/dag dan zou dat wel eens handig kunnen zijn ja.
2] Ja Kandy kent reserveringsloket, maar 5 dagen voor de reis zijn de stoelen soms al op. Via Internet reserveren, wel beduidend duurder, raden we altijd aan. Allemaal beschreven in de faq op het Prikbord.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Klopt, hij is aangemeld voor verwijdering maar de overall moderator is ff op vakantie dus zal dit wel binnen 1-2 dagen oppakken. Helaas is er geen forummoderator. Jan heeft in een andere draad gisterochtend eveneens een dubieus “wij-van-WC-eend-adviseren” bericht geplaatst wat formeel nog nét binnen de grenzen valt maar ook m.i. dus gewoon niet kan. Zal zodra dit verzoek #3 weg is ook daarop reageren en aan Jan duidelijk de grenzen aangeven, als ie die blijft overtreden dan zal elk bericht worden beantwoord met een copypaste van uitleg waarom dit ANTIreclame voor z’n bedrijf is. (Want die afspraken waarvoor ie getekend heeft, namelijk forumregels, breekt is volgens mij totaal onbetrouwbaar als tour operator want wie zegt je dat ie dan de afspraken waarvoor ie tekent met jou als toerist wél gaat houden?).
Dank,
<Erik> & [Sandya]
Hallo Eric, wat was die andere draad dan, ben me van geen kwaad bewust en daarbij de reactie die je hier plaats is ook een beetje van…jij mag dan alles schrijven
Hoi Jan,
Zolang ik geen enkel commercieel belang heb en niet expliciet beledig mag ik alles schrijven ja, en jij ook. Het punt bij je laatste berichten is nu juist dat eerste zinsdeel ![]()
Zal in die andere plaatsen wat er mis is…
<Erik>