Eind oktober ga ik voor 2 weken naar Lombok. Ik wil echter het eiland per scooter rondtrekken. Wie kan mij vertellen waar ik het beste een scooter kan huren? Ik kom aan op Mataram (ben trouwens benieuwd of ik op het nieuwe vliegveld zal gaan landen >>> )
En wie heeft nog leuke tips (naast het schildpaddeneiland, de gili’s en sengiggi).
Ik kan een heel klein beetje Bahasa en alle info is verder welkom.
Alvast bedankt
Je gaat op het nieuwe vliegveld landen. Gisteren is het oude vliegveld om 16.00 gesloten. En vandaag ( 1 october) gaat het nieuwe vliegveld open. We weten dit zeker omdat de vlucht van gasten van ons gisteren is gecanceld en ze vliegen dus vandaag naar Lombok.
Overal kan je wel scooters huren, probeer een goede prijs te regelen, en doe dit niet in bangsal!
Om te beginnen is twee weken natuurlijk véél te kort :-). Ik spreek uit ervaring, ben er in mei ruim een week geweest en heb maar een fractie kunnen zien.
Een absolute aanrader vond ik de OKA Homestay in Mataram. NB. het zijn er eigenlijk 2, die worden uitgebaat door broer en zus die elkaar stevig beconcurreren. De oorspronkelijke kost als je afdingt iets van 40-50000 Rp, maar is erg basaal en uitgewoond.
Ik zou dus zeker gaan voor de (spiksplinter)nieuwe OKA -ze zetten trouwens op hetzelfde terrein, want voor 80.000 Rp (zonder afdingen) heb je een prachtkamer met superbed en dito douche. Incl. locaal ontbijt met geweldige tempé.
Bij Opi, de eigenaar van de nieuwe, kun je ook ter plekke een brommer huren, voor 50.000 RP per dag. Is in Indonesie volgens mij het standaard bedrag, maar wellicht valt er wat af te dingen als je m voor twee weken huurt. Prima dingen trouwens, heb er zelf ook een paar dagen op rondgecrosst.
Uiteraard moet je naar de Gili’s! Verder heb ik ik goeie verhalen gehoord over trekking op Gunung Rinjani en de stranden van Kuta (Kuta Lombok, Kuta Bali is een heel ander verhaal…). Zelf helaas niet aan toegekomen :-o