Hi Nepal-fans,
Voor de liefhebbers een reisverslag van de Annapurna Base Camp trekking:
Deel 1 (dag 1 t/m dag 5): http://www.groeten-uit.nl/annapurna-base-camp/
Deel 2 (dag 6 t/m dag 10): http://www.groeten-uit.nl/annapurna-base-camp-2/
Binnenkort post ik ook een praktische blog met de 10 meest gestelde vragen over de trekking.
Van hoe bepaal je de route, tot wat moet ik meenemen en wat kost het.
Hoop dat jullie er wat aan hebben!
Groetjes,
Saskia
1 like
Bedankt voor je post! Erg prachtig om te zien zeg! Ik ga eind oktober die kant op en zit nog na te denken wat voor trek ik zal gaan doen. Ben geen ervaren wandelaar, maar het lijkt me zo mooi om mee te mogen maken! Wil het liefst niet een al te toeristische trek doen, maar dit ziet er toch wel heel erg mooi uit! Zat zelf te kijken naar de Langtang trek, maar die is geloof ik nog wel een stuk pittiger. Benieuwd naar je praktische blog! Bedankt!
groetjes Marielle
Het is alweer een tijd geleden dat ik hem liep. Leuk om weer eens terug te zien. Dit bruggetje zag er in 1994 ook al zo uit 
Wat een heerlijk vooruitzicht heb je om richting Nepal af te mogen reizen.
Ik ben helemaal gek van Nepal!
De ABC is inderdaad wel wat toeristischer dan de Langtang trek, maar ik moet wel zeggen dat ik het zelf wel erg mee vond vallen met het aantal mensen. Je kan uren lopen zonder iemand tegen te komen. Maar in Oktober is het volgens mij nog wel iets drukker.
De praktische blog is nog in de maak, maar is onderweg dus 
Super leuk om te zien dat er dus in al die jaren tijd nog niet zo heel veel is veranderd! 
1 like
Mooi document, dank je!
Dat alle lodges ongeveer hetzelfde menu hebben klopt. Dat is “opgelegd/afgesproken” met ACAP (Annapurna Conservation Area Project) Zelfde menu’s, zelfde prijzen per plaats, zelfde eisen aan hygiëne etc. Wat dat betreft zijn ze goed bezig in delen van Nepal!
1 like
O, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Maar wel logisch eigenlijk!
Bedankt voor je blog! Heel erg praktisch 
Daar heb ik wat aan voor m’n reisje strax!
Super!!
groetjes Mariëlle