Mijn naam is Renske Spijkers en woon in Tilburg. Na mijn studie ging ik aan het werk. Ik zat 40 uur op kantoor en de wereld werd ineens een stuk kleiner. Al snel had ik de laatste werkdag kn mijn agenda staan en de vertrekdatum voor mijn reis stond een week later gepland. Samen met mijn vriend vertrok ik voor 4 maanden naar de andere kant van de wereld…
Inmiddels zijn we al bijna 4 jaar verder en hebben we de onderstaande landen/steden bezocht:
New York, Australië, Nieuw Zeeland, Tokyo, De Cook eilanden, Las Vegas, Los Angeles, Noorwegen, Stockholm, Dominicaanse republiek, Canada en de volgende reis gaat naar Japan!
Het is een soort virus wat je oploopt en je komt er niet van af.
Heimwee heb ik nooit naar huis maar naar de plekken waar ik ben geweest.
Ik hoop dat ik andere “verslaafde” kan helpen hun weg te vinden in een van de vele mooie landen dis ik al heb mogen bezoeken.
Mijn motto: once a year go someplace you’ve never been before!
Hoi Renske,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen bezocht in het verleden,hoe waren je reiservaringen met de Cook eilanden?
Ik heb me laten vertellen als je een auto of een scooter wilt huren,dat je eerst een lokaal rijbewijs moeten halen?
In iedergeval kan je je tips over de landen die je al bezocht kwijt op de verschillende landen forums hier op wereldwijzer!
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Renske !
Met vriendelijke reisgroeten,
georgessiam.
Leuk dat je je passie en informatie op dit forum wilt komen delen!
Zelf hang ik hier al een jaar of 10 rond (soms meer actief dan andere momenten) en ik geef meer adviezen dan dat ik ze ontvang. Ik ben niet zo’n planner, maar ik vind het leuk om andere te helpen met hun plannen. Daarnaast doe je op een forum als dit altijd inspiratie op voor een volgende reis
Enneh, ik kan het zeker vinden in je motto. Al betekent dat voor mij beslist niet dat ik elk jaar een nieuw land af wil strepen, omdat er teveel landen en gebieden zijn die ik in één reis niet helemaal heb kunnen zijn. Maar dat komt misschien wel omdat ik houd van traag reizen en fotograferen.
De Cook eilanden zijn het paradijs op aarde. Ik zal mijn account snel uitbreiden met wat foto’s van dit paradijs. Het is er prachtig, de mensen zijn geweldig en het leven lijkt er elke dag weer lekker z’n gangetje te gaan. Een auto huren op het hoofdeiland Rarotonga zou ik afraden. Binnen 1 uur heb je op een scootertje het hele eiland rond maar voor je dit kunt doen moet je inderdaad eest een nationaal rijbewijs halen bij de gemeente. Dit is alleen om als eiland iets aan het toerisme te verdienen. Sommigen moeten in de praktijk laten zien dat ze op een scooter kunnen rijden, wij mochten meteen de weg op.
Nou laat maar komen de foto’s Renske!
Nog plannen om dit jaar op reis te gaan naar een ver land,misschien is Thailand iets voor jou Renske? (cultuur,natuur,vriendelijke mensen,lekker en goedkoop eten)