verschepen vanuit Ghana naar Belgie/Nederland

Hallo,

Wie heeft er ervaring met het verschepen van spullen vanuit Ghana naar Belgie of Nederland?
Dit is volgens mij goedkoper dan versturen per vliegtuig, als het op een groter pakket gaat.

Wie kan mij helpen met iemand/bedrijf te vinden die verscheept vanuit Ghana en waar moet ik rekening mee houden wat betreft invoerrechten en dergelijke?

Groeten,

Vadafafrik

Hallo,

Als u veel spullen wilt importeren dan kan u inderdaad een container huren of kopen. maar als het gaat om 1 of 2 pakketten dan is het beter om met het vliegtuig testuren. Maar ik zag een andere bericht van u en in het lezen van dat bericht las ik dat het gaat om best veel spullen als ik het goed heb.? Dus dan is per schip het beste optie.

Je kan containers huren en kopen, containers heb je in verschillende maten van 10 ft t/m 45ft en verschillende prijs classes.
voor invoerrechten weet ik alleen dat ze gaan kijken wat voor spullen het zijn en hoeveel kilo het is en als het voor eigen gebruik is of voor zaken. ik niets van invoerrechten maar u kunt wel info opvragen bij het bedrijf waar u uw container heeft gekocht/gehuurd of neem contact op met de douane van Rotterdam World Port Center (WPC) Wilhelminakade 909 3072 AP Rotterdam 010-252 10 10 of de belastingdienst BelastingTelefoon Douane: 0800 - 0143 .

container bedrijven…
U kunt contact op nemen met…

Maersk container bedrijf
cma-cgm kijk op… http://www.cma-cgm.com deze bedrijf zit ook in Ghana

[TABLE=“class: WorldwideNetworkAgencyListTable”]

Delmas Shipping Ghana, CMA CGM Group
(Tema)

[TABLE=“width: 100%”]
[TR]
[TD=“colspan: 4”]Head Office

Address
2nd & 3rd Floor, Adnan Heights
Harbour Roundabout, PO Box 587

Town
Tema

Phone
233 303 219 000
Fax
233 303 219 016

(http://www.cma-cgm.com/shipping/agency/Ghana-119.aspx#)
tma.genmbox@cma-cgm.com

[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
en in NL

[TABLE=“class: WorldwideNetworkAgencyListTable”]

CMA CGM (Holland) BV
(Rotterdam)

[TABLE=“width: 100%”]
[TR]
[TD=“colspan: 4”]Agency

Address
Achterdijk 51-55, Rhoon
Postbus 132, 3190 AC Hoogvliet

Town
Rotterdam

Phone
31 10 299 81 99
Fax
31 10 299 81 90

Email
rtm.genmbox@cma-cgm.com

[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
groet, marcel

1 like

Het is ook mogelijk om een bepaald aantal m2 in een container te huren, dus geen hele container.Kan bijvoorbeeld door een verhuis-/transportbedrijf worden geregeld.Als je zo’n bedrijf in Ghana kent, of iemand kent die het kan regelen voor je.
Voor huisraad wordt geen heffing opgelegd.Alleen voor handelsartikelen die ingevoerd worden, plus BTW.

1 like