Verkoop huizen/condo s Thailand

Mijn vader, die jarenlang in Thailand heeft gewooond, heeft mij na zijn overlijden eind 2009 enkele huizen en condo s nagelaten. Tot nu toe is nog niets verkocht maar zit ik wel vast aan de nodige onkosten om e.e.a. in stand te houden. Het lijkt onmogelijk om een betrouwbare makelaar te vinden die ook zijn best wil doen om tot verkoop over te gaan. Het lijkt er verdacht veel op dat ik als melkkoe wordt gebruikt. Mijn vraagprijzen liggen aanmerkelijk onder de marktwaarde, dit omdat ik er na 1 1/2 jaar er nu wel vanaf wil. De papieren zijn allemaal in orde dus daar ligt het niet aan. De condo s bevinden zich in Jomtien (Pattaya) de huizen in resp. Bangkok en Kabin Buri. Is er iemand die ervaring heeft met dit onderwerp en mogelijk contacten in Thailand heeft die mij verder kunnen helpen? Uiteraard ben ik bereid de gebruikelijke verkoop provisies te betalen.

ik zou zeggen neem een advocaat in thailand die je daarbij kan helpen.

Bedankt voor je reactie. Ik heb een andvocaat in Thailand die mij geholpen heeft met de papierwinkel. Tot op heden heb ik echter nog geen advocaat kunnen vinden die mij door kan verwijzen naar een makelaar die mij in deze kan helpen. Deze makelaars zijn er ongetwijfeld, maar een probleem vormt het feit dat ik zelf niet regelmatig naar Th. af kan reizen om e.e.a.ter plaatse te regelen.

Er is maar een manier om dit te regelen, en dat is zelf naar Thailand komen, een makelaar zoeken en de verkoop in gang zetten.

Op internet zijn er genoeg makelaars te vinden in Bangkok en Pattaya. Gewoon een paar opbellen of mailen. Ik heb nog een tijde gechat met iemand die hier werkt http://www.siamsmileproperty.com

Misschien heeft iemand hier wel interesse, heb je een lijstje van wat je te koop hebt?

1 like

Persoonlijk hoor ik goede dingen over Premier Homes.

Er schijnt zelfs een Nederlander te werken.

1 like

Hartelijk bedankt voor je reactie en ik zal zeker met deze club contact opnemen. Ik weet dat het beter is om e.e.a. peroonlijk terplaatse te regelen, maar ik ben helaas niet in de gelegenheid om regelmatig naar Thailand af te reizen.
Groeten, Gert

Bedankt voor je reactie; ik zal ook dit kantoor benaderen. Als het echt niet anders kan dan toch maar persoonlijk naar Thailand (is overigens voor mij geen straf) afreizen. Ik ben bekend met de huizen in Th. ; diverse malen door mij bezocht; dat is dus het probleem niet. Ik heb zelfs een landgenoot in Jomtien die beschikt over de sleutels. Hij probeert mij ook te helpen maar de woningmarkt lijkt in Th. er net zo aan toe te zijn als in Nederland m.a.w. weinig verkoop en veel aanbod.Ik heb wel wat biedingen gehad op basis van 50% v.d. marktwaarde; is mij net wat te weinig. Ik wil best wel inleveren maar 50% is mij een beetje teveel.

Groeten Gert

Hallo Tilac,
kan je misschien wat meer info & voorwaarden posten over deze condo’s (foto’s,ligging,prijs,…)

De condo s zijn twee aaneengeschakelde appartementen die gemakkelijk weer kunnen worden gesplitst. Totale opp. ong 65 m2. Gemeubileerd en ongeveer 300 m van het strand in een zijstraat v.d. boulevard in Jomtien (naast de badplaats Pattaya). Jomtien is meer een familie-badplaats dit in tegenstelling tot Pattaya. Vraagprijs 2 miljoen bath (ligt onder de marktwaarde).Het complex beschikt over een parkeergarage (recht op 2 parkeerplaatsen); bewaking en een gemeenschappelijk zwembad op de 4e verdieping. De appartementen bevinden zich op e hoogste en 10e verdieping met enerzijds zicht op zee (vrij zicht) en anderzijds op de stad Pattaya. Er is vrijdag jl al een bod uitgebracht; bij interesse dient snel gehandeld te worden.Met vriendelijke groet.

ken je het project Villa winery in pattaya

Jarenlang ben ik naar Thai+land geweest en nu gepensionneerd. Indien je inbteresse heb dan wil ik je eerst kenenn en misschien wil ik dan wel voor je afreizen naar Thailand en daar gebruik maken van mijn netwerk om de beste dels voor je af te sluiten.
alleen een geringe kostenvergoeding

met vriendelijke groet
henk de reus@hotmail.com