Verhuizen voor zangcarrière

Hallo,
Ik ben 18 jaar en ik zit in mijn laatste jaar secundair onderwijs.
Ik haat school en wil supergraag naar Ameika verhuizen, maar gaat dat als ik geen diploma heb en als ik eigenlijk nog met school bezig ben?
Ik wil het echt heel graag omdat ik van Amerika hou en daar aan mijn zangcarrière wil werken. Dat is een droom die ik wil laten uitkomen, nu al en niet eerst nog een jaar hier naar school gaan, wat ik echt haat.
Ik hoop informatie van jullie te krijgen!
Dankuwel!

Maak je geen illusies, Amerika is geen utopia. Zorg in ieder geval dat je een middelbareschooldiploma hebt, dan kun je altijd daar nog door naar de universiteit voor een opleiding (conservatorium zelfs?)

Sowieso kun je niet zomaar “even” naar Amerika verhuizen: je moet zorgen dat je een green card hebt. Daarna moet je in de grote steden tegen duizenden (wellicht tienduizenden) andere Amerikanen opboksen die ook graag willen doorbreken. Zanglessen volgen zal het probleem niet zijn, reken niet te veel op een echte carrière (wil niet zeggen dat je het niet moet proberen!)

Ben je al een keer in de VS geweest? Het zal goed zijn een keer een lange vakantie daar door te brengen, onder de mensen te zijn, een indruk krijgen van hoe het land is.

1 like

Ik sluit me aan bij Jurjen: zonder diploma heb je helemaal niks, ook niet als het onverhoopt allemaal anders uitpakt dan je hoopt en je weer terug moet.
Ben je al eens in Amerika geweest? Waarom trekt het je zo, weet je al hoe het is om daar langere tijd te zijn? (zoniet, dan zou ik eerst eens op vakantie gaan. Zomaar ergens gaan wonen waar je nog nooit geweest bent en waarvan je niet weet of je je er prettig voelt, is niet realistisch).

1 like