Hallo,het is mijn bedoeling rond maart/april een 3-tal weken naar bandung te trekken.Ik heb hier in belgie een vrouw leren kennen en wou haar graag eens gaan bezoeken.Zou een beetje een verrassing zijn en wens mij niet op te dringen om dar te logeren.Weet trouwens niet of er daar uberhaupt plaats zou zijn.Nu is mijn vraag of er iemand een adres of iemand kent in bandung of in de nabijheid waar er kan overnacht worden.Ben wel bereid te betalen hoor,maar een echt hotel valt nogal duur uit,toch diegene die ik al heb terug gevonden.Heb geen roomservice en zwembad nodig,wens gewoon te kunnen slapen en mij kunnen wassen.Zou de vrouw wensen beter te leren kennen en dus toch niet zo vaak op de kamer verblijven denk ik.Dus weet een iemand een voordelig hotelletje,pension,of dergelijk ook particulier of een appartementje dat ik kan huren of studio om het éénder wat is welkom alvast hartelijk bedankt mvg Steven
Wanneer je op een website als hostelworld.com of hostelbookers.com op zoek gaat naar accomodatie, zul je niet snel meer kwijt zijn dan 15 euro per nacht voor accomodatie. Ook in reisgidsen als de Lonely Planet of de Rough Guide zijn voldoende goedkope opties te vinden. Zeker wanneer je bij aankomst zegt dat je 3 wkn wilt blijven, dan valt er beslist een hoop van de prijs af te snoepen.
Ik zou nu vanuit Nederland iets voor 1-2 nachten vastleggen (of dat niet eens) en dan ter plekke verder gaan zoeken. Op een heel goedkoop appartement zou ik echter niet zo snel rekenen, je blijft maar redelijk kort en je kent de taal en het land niet.
Indonesiers zijn heel gastvrij, dus mss zou je idd later tijdens je verblijf kunnen logeren bij de familie van het vrouwtje. Verwacht echter geen sex voor het huwelijk in het ouderlijke huis (of bij familie in huis), want dat is in de Indonesische cultuur echt not done!
In de buurt van de treinstation (Kebon kawung) heb je verschillende budget hotels , zeg maar backpackers hotels.
Ook in de buurt van alun-alun , de grote plein met de grote moskee.
Beide plaatsen zijn centraal gelegen .
Wat de kwaliteit en prijs betreft weet ik het niet , ben ook nooit binnen geweest , wel langs geweest.
Ik denk dat ze in de Melati 1 klasse zitten .
Een apartement in Bandung voor een paar weken of 1 maand is moeilijk te krijgen als je de weg of niemand kent.
We wilden in 2007 een apartement( 1 kmr) huren in Bandung , is bijna niet te krijgen , en als je gelukt hebt koste toen 500 eurie per maand ( valutakoers 2007).
Bij de Braga City Walk (centraal gelegen) verhuren ze ook apartementen , maar echt goedkoop zijn ze niet.
Heerlijk de “Ik weet het niet”, ”mss” en “ik denk” berichten van onze geboren Indonesiër SA zijn weer terug, we hebben ze lange tijd node moeten ontberen. Dus weer genieten van het ontbreken cq door elkaar heen gooien van lidwoorden, krom verbogen werkwoordsvormen en ander gastarbeider Nederlands
Een hotel vlakbij het station is “Serena” ben daar niet zolang geleden geweest toen ik dat klote-Bandung dat altijd dicht staat met stinkende files moest bezoeken. De kamers hebben AC, TV en badkamer met koud en warm water, plus ontbijt. Prijs 278.00 Rp zeg 20 euro. Niet goed en niet slecht, zoals al de gewone hotels in deze omgeving. Het ligt pal tegenover het station, dat is wel praktisch.
Het valt mij behoorlijk van u tegen SA dat u met uw talrijke vrienden, kennissen en familieleden tot in de hoogste kringen geen behoorlijk antwoord kunt geven op de vraag van capri9000. ![]()
Heh ?
Mijn antwoord op de vraag van capri9000 is duidelijk genoeg.
Zie appartementen Braga City Walk . Sommige van de eigenaren(vaak Jakartanen) hebben een 2 de vakantie app. Soms verhuren ze hun koop app. als ze niet in Bandung zijn .
Je heb bij Cimbuluit , Dago ook diverse “huurappartementen” .
**Het kan per dag/week-end-week zelfs per maand. **
Soms kan men aankloppen bij de zgn kost kost-an , appartementen voor studenten , zakenmensen etc .
Je gaat dan in " onderhuur" Bij die kost2an moet je wel ingang hebben , iemand kennen .Zie voorbeeld.
In 2007 heb ik geprobeerd om 1 kmr appartement in Bandung te huren voor ons 3-en , toen ging mijn zoon bij Lab.Tek Bahasa van I.T.B 2 weken Indonesisch leren .
Ondanks de hulp van de stafdocent kunnen we geen appartement huren , en als je geluk hebt zou het 5 juta(5000.000 rp per maand kosten).
Voorbeeld.
In Jan 2009 heb ik 4 dagen gebivakkeerd in een Kost kost an (Kosthuis) in Jakarta , ook een zgn " onderhuur" systeem, voor **60.**000 rp pernacht.
Met TV , PC aansluiting , Airco , eigen douche toilet , en gratis kleine was .
Geen TV aanwezig , lakens. Moet je zelf meenemen.
Had eigenlijk maximaal 1 maand kunnen blijven.
He SA je dwaalt weer vreselijk af door weer over jezelf te gaan lullen, je hele persoonlijkheid staat al 5 keer op dit forum beschreven. Is niets over te vertelllen, gewoon een simpele ziel die op wil vallen door veel te kletsen. Echter in het bericht ontbreekt het aan concrete info. Ik vraag me af of je weet wat dat inhoudt. Hier gaat het dus over accomadatie in Bandung, waar jij ooit in Jakarta hebt gezeten interesseert niemand ene moer in dit topic. Capito ?
Het is toch niet te geloven dat zo iemand niet begrijpt wat degene die het draadje opent vraagt? Kijk nou eens naar de titel SA.:wacko:
Hallo Steven,
Leuk dat je daar je geluk gaat uitproberen.Ik heb zelf in een Super hotel gezeten in Lembang. De eigenaar is Cor en spreekt Hollands en zal je zeker helpen met vragen die je ongetwijveld zult hebben.Ook regelt hij vervoer voor je naar Bandung.Zijn Hotel heet “Venetice” en het is er schoon en prettig toeven.Je moet het maar even googelen voor de excate gegevens en mocht je besluiten daar te gaan, vergeet niet de groeten over te brengen van de fam. van den Brink!
Hendrik,
Hallo, Wij zijn zopas terug van onze reis naar Indonesie en hebben in Bandung verbleven (3 dagen) in een hotelletje inderdaad niet ver van het station en hebben 90.000 rph (geen 7 euro) per nacht betaald voor een kamer met eigen badkamer. Het hotel noemt “By Morritz” en is erg bekend bij budgetreizigers.
Het adres hebben wij gevonden in “Trotter” Java, Bali en Lombok.
Bij een langer verblijf moet er inderdaad wel nog iets te regelen zijn ivm de prijs.
Veel succes met je reis.
hoi Steven,
Ik ga op 14 november 2009 naar Bandung emigreren.
Ik ga daar een ruim huis wonen,
Je kan daar bij mij logeren voor euro 12,50 per dag
Je hebt dan je eigen kamer en douche en toilet.
Je hebt meteen ook een betrouwbare situatie en kunt mij daar altijd
advies vragen met alles wat betrekking tot Indonesie heeft.
Je kunt mij altijd mailen voor info als je daar behoefte aan hebt.
Michielarijandelang@hotmail.com
Groetjes Michiel