Huis huren in Bandung

Wie kan mij helpen met informatie over het huren van een huis voor langere tijd elk jaar ivm vrijwilligerswerk en relatie aldaar?
Ik ben een 65+, man.
Alle hulp is welkom.

Hallo, een huis huren is niet zo spannend hoor.
Ik den dat je voor ongeveer 7 miljoen per jaar al een aardig huis kunt huren.
Op internet is veel te vinden hierover:
http://bandung.olx.co.id/rumah-apartemen-disewakan-cat-363
Dit is een van de vele sites, ik zou wel in de binnenstad proberen te huren als ik jou was, of op een ‘compound’ met satpam. Zorg voor een goede relatie met je buren en je bent veilig. Een all-serviced en furnished appartement is ook een optie natuurlijk (misschien nog wel het beste).

Groet,

Hallo Jurriaan,

Hartelijk dank voor de link wat betreft een huis huren in Bandung.
Ik ga ermee aan de slag!
Ik heb ook wat adressen genoteerd en 1 oktober vlieg ik naar Bandung.
Groet,

Harry Starink

iK WOON AL 2 JAAR IN BANDUNG, 7 JUTA PER JAAR HEB JE NIKS IN BANDUNG, ALLEEN IN DE KAMPUNG.
eeN NORMAAL HUISJE MET 3 SLAAPKAMERS, 2 BADKAMERS KOST JE ONGEVEER 30 TOT 40 JUTA PER JAAR. iK WOON ZELF IN KOTA BARU (15 MINUTEN VAN BANDUNG JL. PASTEUR). PRACHTIG HUIS VOOR 35 JUTA PER JAAT (250 EURO PER MAAND)

www.rumah123.com EN www.rumah.com

WIJ HEBBEN INMIDDELS VELE HUIZEN VOOR HUUR BEZOCHT IN BANDUNG, EN GELOOF MIJ, EEN GOEDE LOCATIE IN BANDUNG HEB JE ECHT NIET ONDER DE 30 JUTA.

WE BEZOCHTEN HUIZEN DIE OP INTERNET FOTO S ER GOED UITZAGEN EN MET PHOTOSHOP DE MUREN MOOI WIT GEMAAKT EN ALLEEN DE BESTE KAMER OP FOTO.
kOM JE LANGS DAN ZIE JE EEN OUD VERVALLEN HUIS VOL MET LEKKAGE.
bIJNA ALLE HUIZEN IN BANDUNG LEKKEN ALS EEN ZEEF.

hET KOST JE MINIMAAL 2 A 3 MAANDEN OM EEN GESCHIKT HUIS TE VINDEN.

Tja, wat wil je…
M’n vriendin woont in Bandung; Bale-Endah.
De huurprijs is zo’n €350,- per jaar en de koop prijs is €8500,-
Net huisje in een nette buurt; niks mis mee!
Heb er een paar keer een paar weken gelogeerd en dat ging prima!
Elektriciteit en telefoon doen het gewoon.
Water komt 's nachts in een bak van 1000 liter en dat gebruik je overdag niet.
Baden is mandiën, wassen en afspoelen met water uit die bak met een nap.
Normaal toilet was aanwezig…
Supermarkt en diverse warungs op loop afstand.
Openbaar vervoer: diverse mogelijkheden doch een brommer is ideaal.
In de tijd dat ik er was, bij elkaar zo’n 2½ maand, heb ik daar geen toerist gezien; heerlijk!
Voor dat geld echter geen zwembad of grote tuin…
Voor een gewoon mens goed te doen!
Wenst U status kost het veel meer.

sorry hoor, maar er klopt helemaal niks van…

Je moet eerst naar de locatie kijken.
Een huis zoals hendrik aangeeft heb je ergens in een kampung ver van het centrum.
En als je er langer vertoeft dan 2 weken zou je jezelf dus wel danig gaan vervelen.
Voor 350 euro per jaar?? dan heb je echt helemaal niks.

Bandung heeft een aantal Malls , PVJ (paris van Java) , BTC (bandung Trade Centre) , Cihampelas walk, IS (instana plaza)
en BSM bandung supermal, City link

Je kan het best niet te ver van jl pasteur wonen, Mocht je een laag budget hebben is Cherry homes een aanrader.
Je hebt voor 2 juta ongeveer 175 euro een kamer met badkamer, balkon, Gratis laundry, gratis internet, gratis cable tv (wel eigen tv regelen). Elke dag word je kamer schoongemaakt. 24 uur security, je kan zelf koken in de gemeenschapelijke keuken ,
of je gebruikt het kookstel dat in je kamer is. Je kan ook goedkoop maaltijden bestellen, restaurant beneden aanwezig, in je kamer staat een bed, bureau , en linnenkast… veel europeanen vertoeven hier. Loopafstand van 5 minuten van jl pasteur, op de hoek kan je in majesty apartenment voor 275.000 rupiah per maand onbeperkt fitnessen en zwemmen.
En je hebt er een warme douche ( niet zielig met een bakje water zoals hendrik zei) ook is dat water zwaar vervuild, zelfs als het als regenwater word opgevangen zijn de leidingen van die kampung woningen vol bacterie. Dus voor je het weet heb je typhus opgelopen.

Mocht je dat doen koop dan water uit een galon (een 18 liter fles water) kost 12.000 (als navulbaar) een euro dus
dan kan je je tanden daarmee poetsen,

ALs je goed ziek van het kampungeten, vervuilde water en opgelicht wil worden (want geloof me) als je nieuw en ontwetend bent zullen ze je weten vinden om je zakken eens goed leeg te kloppen,

Ik kom al 9 jaar in indonesie en ik woon al 2 jaar jaar onderbroken in bandung, dus ik weet waar ik over praat.

als je status wil??? We hebben het over om mensen op dit forum een normaal onderkomen te geven , met stromend warm water
en in een veilige omgeving dichtbij een Mall waar ze lekker kunnen dineren zoals pvj…of kunnen karaoke, of biljarten of een bioscoopje te pakken. Als dat met status te maken heeft veraad u uw afkomst wel.

Als u zich 2 weken in T.M of nowhere wil begeven, dan hoop ik voor u dat u vriendin enigzins de moeite waard is .

Hetzelfde voorbeeld (wat is goedkoper? een bleubird of max taxi of de goedkoop ogende taxi?
Neem je een bleubird dan heb je een goede betrouwbare taxi waar je nooit teveel betaalt, ( wel een minimaal tarief van 25.000 rupiah. Maar als je monder betaalt dan maakt geen chaufeur zich daar druk om heb ik gemerkt)

of je neemt de naar het ideee gamele taxi, Met doorgaans meestal een tandloze idiote taxichaufeur die je na je rit even 50.000 rupiah uit je zakt klopt omdat daar natuurlijk geen meter inzit,

Ook geld dat in de goedkope buitenwijken van bandung (kampungs) waar je als blanke overal lekker meer voor kan betalen.

En het eten op straat? lekker wel, maar vol met bacterie (zou maar eerst een buiktyfus vaccinatie gaan halen bij de GGD anders kan je beter een toilet i.p van een kamer gaan huren…lol

En de inlanders zullen dus totaal niet begrijpen waarom een blanke man in een vieze kampung zou gaan wonen, en je dus vriendelijk
zullen toelachen (in werkelijk zullen ze je bule kampung noemen) betekent arme blanke man zonder enige opleiding.

Omdat zij denken dat als je een beetje opeiding zal hebben , je een redelijke baan zou moeten hebben en je tijd niet in een kampung hoeft door te brengen.

Natuurlijk is het te begrijpen dat somige mannen daar de schoonheid van een 20 jaar jonger meisje zich graag laten verleiden om
een paar weken in de kampung door te brengen. Totdat de arme man dit meisje trouwt, mag haar moslim geloof ook gelijk overnemen en dan komt haar moeder, broers en zussen, neven en nichten graag elke dag hun hand ophouden totdat ze beseffen dat bule kampung geen rooie cent heeft, en van hun magere kippen daar meer te plukken valt.

tja…het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt…verliefdheid maakt blind…

En eeen gentleman zou in die 3 weken in Bandung zijn vriendin uitnodigen om met hem in een goed hotel te verblijven lijkt mij…maar wie ben ik…natuurlijk is dit waarschijnlijk een "goed meisje’ die dat natuurlijk niet van hun oeders mag en moet wachten tot de huwelijksnacht…dus de melk niet voordat je de koe koopt. (terwijl bandung er toch behoorlijk om zijn losbandige vrouwen bekend staat, is dat natuurlijk wel een manier om iemand aan je te binden…hmm

sorry hoor, maar er klopt helemaal niks van…

Je moet eerst naar de locatie kijken.
Een huis zoals hendrik aangeeft heb je ergens in een kampung ver van het centrum.
En als je er langer vertoeft dan 2 weken zou je jezelf dus wel danig gaan vervelen.
Voor 350 euro per jaar?? dan heb je echt helemaal niks.

Bandung heeft een aantal Malls , PVJ (paris van Java) , BTC (bandung Trade Centre) , Cihampelas walk, IS (instana plaza)
en BSM bandung supermal, City link

Je kan het best niet te ver van jl pasteur wonen, Mocht je een laag budget hebben is Cherry homes een aanrader.
Je hebt voor 2 juta ongeveer 175 euro een kamer met badkamer, balkon, Gratis laundry, gratis internet, gratis cable tv (wel eigen tv regelen). Elke dag word je kamer schoongemaakt. 24 uur security, je kan zelf koken in de gemeenschapelijke keuken ,
of je gebruikt het kookstel dat in je kamer is. Je kan ook goedkoop maaltijden bestellen, restaurant beneden aanwezig, in je kamer staat een bed, bureau , en linnenkast… veel europeanen vertoeven hier. Loopafstand van 5 minuten van jl pasteur, op de hoek kan je in majesty apartenment voor 275.000 rupiah per maand onbeperkt fitnessen en zwemmen.
En je hebt er een warme douche ( niet zielig met een bakje water zoals hendrik zei) ook is dat water zwaar vervuild, zelfs als het als regenwater word opgevangen zijn de leidingen van die kampung woningen vol bacterie.

Mocht je dat doen koop dan water uit een galon (een 18 liter fles water) kost 12.000 (als navulbaar) een euro dus
dan kan je je tanden daarmee poetsen,

ALs je goed ziek van het kampungeten, vervuilde water en opgelicht wil worden (want geloof me) als je nieuw en ontwetend bent zullen ze je weten vinden om je zakken eens goed leeg te kloppen,

Ik kom al 9 jaar in indonesie en ik woon al 2 jaar jaar onderbroken in bandung, dus ik weet waar ik over praat.

M’n beste, U heeft het niet begrepen; beetje jammer. Heb gelogeerd bij een vriendin; geen meiske of aankomend of mogelijke jonge echtgenote. Het was in Bale Endah; voor U een kampung…
Gelukkig geen andere toeristen of Nederlanders gezien daar; op andere plaatsen wel gezien en me bijna geschaamd Nederlander te zijn.
U huurt iets op betere stand voor € 175,- en heeft dan gratis dit en dat en schijnt niet te begrijpen dat U dat in de huurprijs betaald.
Drinkwater en water voor voedsel bereiding kwam uit de fles, rest gewoon leidingwater en nooit een centje pijn.
Leef hier in Nederland ook bewust niet steriel en kan iets verdragen door natuurlijk opgebouwde weerstand.
Sorry Michiel, U heeft het niet begrepen; ook al heeft U veel meer Indonesië ervaring dan ik.
Heb daar als Nederlander geleefd, tussen Indonesiërs, buiten de toeristen centra die U beschrijft; gewoon tussen de Indonesiërs; zoals 80% van de bevolking daar leeft.
Vlak op de hoek stond meestal wel een Delman (paardje met kar) voor transport naar een winkel of hoofdweg; leuk met zo’n dravend paardje voor de kar.
Ik hecht geen enkele waarde aan ‘status’, ‘luxe’, en de andere zaken die U zo waardeert…
Internet in het internetcafe als het niet regende; bij regen viel de langzame verbinding zomaar weg…
Nja, als een vakantie niet anders is als thuis; waarom ga je dan?

De taxi’s die ik genomen heb in april dit jaar hebben bijna allemaal een meter in de auto, het starttarief is 7.000 rupiah.
De koest staat nu op 16.000 rupiah voor 1 euro, voor 4 euro brengen ze je van noord naar zuid of oost naar west Bandung.
Heeft de taxi geen meter, ga dan eerst goed onderhandelen over de ritprijs.
Zorg er voor dat je voldoende biljetten van 10-20en 50.000 rupiah bij je hebt, want wisselgeld hebben ze niet “zoveel” bij zich.