Wanneer mijn gezinshereniging gebeurt is , hoelang moet mijn echtgenote in Belgie verblijven voor dat zij terug
naar de Filipijnen mag gaan voor vakantie enzo.
Mvg.
Wanneer mijn gezinshereniging gebeurt is , hoelang moet mijn echtgenote in Belgie verblijven voor dat zij terug
naar de Filipijnen mag gaan voor vakantie enzo.
Mvg.
Dat kan zeker in Belgie lang duren, men moet daar verschillende verblijfskaarten afwachten alvorens men Belgie weer mag verlaten. zie hiervoor www.buitenlandsepartner.nl, zoekfunctie. Officieel mag men ook niet langer dan 3 maanden buiten belgie verblijven want dan vervalt de verblijfskaart. Controle gebeurt er zichtbaar en onzichtbaar.
Wie in Belgie aankomt met een verblijfsvergunning of VISA voor gezinshereniging, moet zich binnen de 8 dagen na aankomst in een belgische gemeente van toekomstige woonplaats op de dienst bevolking laten registreren. Zij krijgen dan een tijdelijke vreemdelingenpas eerste een witte kaart goed voor een jaar, na een jaar kan die overgaan tot oranje kaart… uiteindelijk indien gewenst kan dat de greencard uw belgische ID worden.
Wie een witte kaart bezit kan vrij in Schengen zone reizen, wie wilt op reis gaan naar de Filippijnen met witte of oranje kaart is geen problem bij herintrede in Schengen, wel natuurlijk de wettelijke afwezigheidstijd respecteren. Toen mijn vrouw ook nog de witte en oranje kaart bezat reisden wij ook op en af naar de Filippijnen.