Veranderingen na aanvraag visum

Beste mensen,

Ik heb deze vraag ook in een ander topic gesteld, maar ik wil hem graag nog even hier stellen. Ik zit namelijk met een vraagje omtrent mijn visum voor Indonesië.

Ik heb mijn 60-dagen visum al binnen, maar nu zit ik te denken om een paar dagen later te vertrekken (vanuit Bangkok) dan dat ik heb aangegeven bij de ambassade. Ook zit ik te denken om naar Yogjakarta te vliegen in plaats van Jakarta. Dus een geheel nieuwe vlucht, andere vertrekdatum en andere plek van binnenkomst. Nu is mijn vraag of ik gedurende de geldigheid van mijn visum in principe altijd en op elk vliegveld Indonesië in mag of moet ik echt de aankomst- en retourvlucht aanhouden naar Jakarta zoals ik die heb aangegeven bij de Indonesische ambassade?

Ik weet zelf niet zo goed hoe het werkt met die visa, maar ik neem aan dat ze bij de douane alleen naar een stempel kijken en niet helemaal je gegevens gaan controleren en kijken of die exact matchen met wat je destijds bij de visum-aanvraag hebt opgegeven m.b.t. je opgegeven vluchtschema? Op mijn visum staat ‘the visa must be used within 90 days from the date of issue’.

Alle informatie is zeer welkom, want dan kan ik mijn vlucht gaan veranderen. Alvast super bedankt!

Gedurende de geldigheid van je visum kun je via elk vliegveld het land in- en uit. Je kan de vlucht dus gewoon verzetten.