Ik zal vermoedelijk in januari of februari volgend jaar op reis gaan naar Venezuela. Ik ben normaal gezien alleen en zou enkel een vlucht boeken.
Voor de rest zou ik met behulp van een Lonely Planet gids het land doorreizen en wil ik vooral de natuur zien.
Ik heb m’n Lonely Planet nog niet gelezen want die is besteld en nog onderweg. :rolleyes:
Ik heb zowat gezocht op het internet maar er zijn blijkbaar niet zo heel veel mensen die naar ginder gaan en ik vind maar weinig persoonlijke ervaringen terug.
Op de site van het ministerie in België heb ik eens gekeken kwestie van de veiligheid en zo.
Zie : http://www.diplomatie.be/nl/travel/country…AMENL=VENEZUELA
Als ik dat zo allemaal lees, ben ik toch wat terughoudender aan het worden. Natuurlijk kan je toch op veel zaken zelf letten om het risico zo klein mogelijk te houden. In het slechtste geval kies ik toch voor een groepsreis, maar ik zou toch liever op mijn eigen manier rondtrekken. Nu ja, onderweg kan je nog andere trekkers tegenkomen om dan een stuk samen te reizen.
Iemand ervaring hiermee? Ik veronderstel dat het allemaal zo erg niet is zoals ze bij het ministerie vermelden, als je een beetje oplet !
Nog een ander vraagje omtrent het vliegen? <_<
Als je vlucht eigenlijk uit 2 vluchten bestaat en je moet zogezegd overstappen.
Neem nu: ik vertrek in Brussel naar Rome. Daar stap ik over naar Caracas, maar er is maar 45 min of 1 uur tussen of zo. Ik veronderstel dat je nooit op tijd kan zijn voor de aansluitende vlucht. Je moet je bagage nog krijgen en formaliteiten doen. Bovendien hebben veel vluchten vertraging.
Wat gebeurt er in het geval je de aansluitende vlucht mist en het je schuld niet is? Zoekt de maatschappij een andere vlucht-oplossing voor jou op hun kosten of hoe zit dat?? :unsure:
In ieder geval zou ik een tijdstip kiezen waar er bijvoorbeeld toch een 2tal uur tussen is want anders wordt het te krap.
Groeten
wij hadden een dergelijk probleem tijdens de overstap in Miami, op weg naar San Jose(CR). We hadden net een uur voor de overstap, maar je moest wel een complete douanecheck doen aan de andere kant van het vliegveld. Tevens waren de controles 2 jaar geleden erg streng, want zelfs de slippertjes die mensen aanhadden moesten op de roentgenband :? Hierdoor moesten we behoorlijk rennen, maar hebben het toch gehaald. Wij vlogen toen met Iberia en deze stonden overal op het vliegveld hun reizigers te helpen, wat natuurlijk super was! Toen we in het vliegtuig zaten hebben ze nog zo’n 3 kwartier op andere passagiers zitten wachten, dus het kan ook zo
Als je bij de eerste incheck al compleet doorcheckt, moeten ze in princiepe op je wachten bij de volgende vlucht. Ze vliegen niet echt zo maar door hoor, want ze moeten in geval van hun schuld een oplossing voor je zoeken