Veiligheid Nepal

Hi,

Ik wil over een half jaar naar Nepal om daar te gaan rondreizen. Ik ga alleen en ongeorganiseerd. Omdat ik de laatste dagen verschillende negatieve berichten/waarschuwingen m.b.t. de veiligheid in Nepal heb gelezen ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die hier onlangs zelf zijn geweest (of nu in Nepal zijn). Ik ben gewend om zelfstandig en zonder organisatie rond te reizen, maar vraag me af wat nu echt de risico’s zijn in Nepal op dit moment.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

op minbuza.nl staat het reisadvies.

Hoi Martin,

Dank voor je reactie, ik heb idd minbuza al eerder gecheckt, maar ben gewoon erg benieuwd van ervaringen van mensen die er nu zijn of onlangs zijn geweest. Omdat het reisadvies van buitenlandse zaken denk ik wel heel voorzichtig is altijd.

Tja, dan kan ik je niet verder helpen.
Maar juist omdat het een “voorzichtig” reisadvies is, kun je goed bepalen om wel of niet te gaan.

Nepal is een enorm gastvrij en vriendelijk land en absoluut niet gevaarlijk. Natuurlijk is de politieke situatie ginder zeer onvoorspelbaar, maar er is helemaal geen voelbare dreiging.
Als je in de bergen rondtrekt kan het zijn dat een groepje Maoisten je tegenhoudt en dan moet je een bepaald bedrag betalen. Ze geven je dan een bewijs van betaling mee en dan ben voor de rest van je trekking save.