Ik ga deze zomer naar Toscane en wil zeker Rome aan doen.Wie heeft ervaringen(tips) met veilige parkergarage`s /parkeerplaatsen in Rome b.v dicht bij metro station?
Wij gaan ook naar Rome, spijtig genoeg is hier geen reactie op gekomen?
Veilig parkeren in Rome? Wie weet het?
Wij komen vanaf Napels.
Wij verbleven in een huisje een 40 tal km van Rome. We zijn gewoon gereden naar een treinstation niet al te ver van Rome, hebben daar de (huur) auto geparkeerd en dan via trein, metro … Rome bezocht, heel gemakkelijk, geen problemen. Laatste dag, naar verhuurbedrijf gereden, gevraagd of we de auto daar mochten parkeren, valiezen in de auto gelaten, rest van Rome bezocht, s’avonds valiezen uit auto, sleutel afgegeven en vliegtuig op.
In Rome is t ontezettend druk. Als je met de auto door deze stad rijd moet je wel een beetje weten waar je wel en niet kan rijden als je enorme files wil vermijden. Ik zou zeggen laat de auto buiten de stad en maak gebruik van de metro. Er zijn op het moment twee metrolijnen (Linea A en B). Het is erg makkelijk en overzichtelijk om op deze manier te reizen. Bij de stationsnamen staan ook de belangrijkste monumenten en musea aangegeven. Vanaf Stazione Termini kun je eigenlijk overal komen, misschien kun je dus met de trein naar t station en vanaf daar de metro nemen? Daarnaast kun je met een kaart 90 minuten (1 euro) lang gebruik maken van de metro én de bus én de tram. Er zijn ook kaartjes voor onbeperkt reizen voor drie dagen (7 euro dacht ik) en voor een maand.
Wij zijn twee keer naar Rome gegaan vanuit Toscane en hebben gewoon in de stad geparkeerd, betaalde 1 euro per uur tot een uur of 7.
Je moet wel een pittige rijder zijn met lef en gewoon met het verkeer meegaan dan is er niets aan de hand, moge duidelijk zijn dat je dan je kostbare spullen niet in zicht laat.
Kijk eens op
Parkeren Rome
Ook wij hebben Rome bezocht met de auto en hebben daar ook gewoon in de stad geparkeerd, dicht bij het openluchtmuseum. Was absoluut niet duur.
Je moet inderdaad niet onzeker rijden en gewoon met het verkeer meegaan. Maar het is prima te doen hoor, zowel het rijden daar als het parkeren.
En inderdaad; zorg dat je kostbare spullen niet in de auto achterlaat en draai je antenne eraf!
Wellicht te laat.
Ik heb 3 jaar terug geparkeerd onder het vaticaan op zondag.
In de parkeergarage van het vaticaan dus.
Ik betaald 8 of 10 euro voor de gehele dag.
Uiteraard moet je nergens kostbare spullen in de auto laten liggen.
Maar kom zeker over, in het verkeer.
Pak voorrang als je het hebt.
Een Italiaan is zeker geen Fransman en trots op zijn auto.
Let maar eens op de deuken in de auto`s in Italie.
Veel zul je er niet zien.
Hopelijk heb je er nog iets aan.
groeten en succes