Vanaf Djerba Naar Ksar Ghilane En Douz

Ik ga dit jaar op vakantie naar Djerba. Het lijkt me daar mooi maar ik wil ook graag wat van de omgeving zien. Ik heb diverse reisgidsen doorgeken en gekeken wat er voor moois te zien valt daar. Ksar Ghilane en Douz spreken mij het meeste aan en ook de bergoases Chebika, Tamerza, Mides en de Kloof van Selja lijken me erg mooi. Wie is daar al eens geweest en heeft wat tips en informatie over die gebieden en heeft een idee welke route ik dan het beste kan volgen. Vast bedankt

Gr. Sandra

Hallo Sandra,

Je hebt een goede keuze gemaakt, vanaf Djerba kun je heel makkelijk het zuiden bereiken, even de romeinse dam over en je bent al een eind op weg. De plaatsen die uit de reisgids had gehaald zijn stuk voor stuk fantastische plaatsen om te bezoeken. Vanaf Djerba kun je een 2 daagse excursie maken naar Ksar Ghilane, het is een mooie route dwars door een woestijn gebied. Men overnacht daar in tenten. Meestal bezoekt men dan ook de plaatsen Ksar Hadada, Tataouine en Chenini. Er is ook een 2 daagse excursie naar o.a. Douz en de bergoases, Men gaat dan meestal via Gabes en Matmata over het Chott el Jerid naar Douz, natuurlijk wordt daar een kamelentocht bij zonsondergang gemaakt. De 2e dag bezoekt men Chebika, en Tamerza. Als je ook naar Mides en de Kloof van Selja wil zal je wat langer de tijd moeten nemen anders is het haast niet te doen. Je bent best wel een tijd kwijt om met de Lezard Rouge door de kloof te rijden, maar het is zeer zeker de moeite waard. Ikzelf heb deze plaatsen bezocht in een vijfdaagse toer, dan hoef je niet zo haastig alles te bekijken en heb je ook tussen door even tijd om een uurtje te zwemmen of op je gemak een stadje of dorp te bekijken. Als je nog wat meer of meer uitgebreide info wilt hebben over een van deze plaatsen, stuur me dan gerust een berichtje.

Groetjes,
Marianna

Hallo Marianna

Kun jij aub wat meer informatie geven over Ksar Ghilane?? Het lijkt me een mooie tocht daarheen, maar is het ook een plek om wat langer te verblijven? Graag jouw mening hierover.

Vast bedankt,
Harry

Hallo Harry,

Ksar Ghilane is een leuke bestemming. De tocht vanaf Djerba gaat door en woestijn gebied waar je bijna niemand tegenkomt, behalve kuddes dromedarissen. Het is een mooie oase met een soort zwavelbron waarin je kunt zwemmen en je kunt je daar goed een paar dagen vermaken. Het is in mijn ogen niet echt een bestemming om je hele vakantie door te brengen, ik zou het houden op 2 tot 3 dagen. Maar dat ligt voor iedereen natuurlijk verschillend.

Groetjes,
Marianna

Hallo Marianna,

Kun jij mij ook vertellen of je die excursies al in Nederland kunt boeken. Zowel Ksar Ghilane als de bergoases spreken mij wel aan. Is dat ook te combineren met elkaar of wordt dat te veel van het goede?

Vast bedankt!!!
Henk

Hallo Henk,

De excursies kun je gewoon ter plekke boeken, dat is geen enkel probleem. Er is een 2 daage excursie naar Douz en de bergoases Chebika en Tamerza, maar die doet niet Ksar Ghilane aan. Je kunt wel een 2 daagse excursie daarheen boeken. Wel kun je in Nederland een 4 daagse safari boeken, dan kom je zowel in Ksar Ghilane als de bergoases en alles wat daar tussenin ligt. Ik heb zelf die tocht gemaakt en ik vond het zeer de moeite waard. Het hele verhaal valt in het kort te lezen op de Djerba Groep en ook vindt je daar een aantal foto’s van die plaatsen, dus kom daar gerust eens langs.

http://groups.msn.com/DjerbaGroep

Groetjes,
Marianna

Hallo,

Ik ben net terug van een vakantie op Djerba. Ook heb ik het zuiden bezocht. De plaatsen Douz en Tozeur, en ook de bergoases Chebika en Tamerza. Echt de moeite waard allemaal. Je waant je in een compleet andere wereld. De bergoases zijn ook erg mooi maar volgens mij moet je daar heel vroeg in de ochtend heen gaan, toen ik er was was het nogal druk en vooral bij de watervallen van Tamerza is het dan haast niet te doen. Het is daar niet zo groot dus je loopt elkaar daar erg snel in de weg. In Douz heb ik een kamelenrit gemaakt bij zonsondergang, een leuke tocht en de zonsondergang was prachtig. Helaas was ik er te kort om Douz goed te bekijken, dus de volgende reis ben ik van plan daat toch wat langer heen te gaan, en dan wil ik ook met de Lezard Rouge de kloof van Selja gaan bekijken. ik heb gehoord dat dat ook heel erg mooi moet zijn, helaas ontbrak ons daar nu de tijd voor. We hadden ook nog een 2 daagse excursie naar Ksar Ghilane geboekt, en er van genoten, je bent wel helemaal door elkaar gerammeld maar het is geweldig. Een mooie rit dwars door de woestijn. We zijn de nodige kuddes dromedarissen tegen gekomen en genoten van de stilte daar. Een echte aanrader voor iedereen die een beetje van de woestijn houdt. Ook hebben we een aantal dagen lekker gerelaxt op het strand van Djerba. Al met al een geweldige vakantie in een prachtig land. Ik raad iedereen dan ook aan om ook eens die kant op te gaan, vanaf djerba is dat allemaal heel goed te doen. Ik zal zeker volgend jaar weer die kant op gaan.

Gr.
Hutatil

Hallo hutatil,

je bent dus terug en vol verhalen zoals ik in je berichtje lees. Jre hebt gelijk hoor voor Douz zou je eigenlijk een paar dagen moeten uittrekken. Als je daar weer komt moet je zeer zeker een ritje met de Lezard Rouge maken. een prachtige rit door een hele mooie kloof. Zeer zeker de moeite waard. En ksar Ghilane, ja dat is ook weer zoiets, de een vind het prachtig om dwars door de woestijn te hobbelen en anderen moete er niet an denken. Ikzelf vindt het iedere keer weer een geweldige rit daar naar toe. Fijn dat je hebt genoten van Zuid Tunesie en Djerba en hier even een berichtje hebt achtergelaten.

Groetjes, Marianna