Van Rio naar Ouro Preto

In juli-aug neem ik deel aan een georganiseerde reis in Brazilië en deze eindigt in Rio.
Ik heb 4 dagen bijgeboekt omdat Ouro Preto niet in de rondreis zat en ik dit wel graag zou zien.
Wat is nu de beste manier manier om er te geraken? Vliegtuig? Bus?

Ik heb al gevonden dat er een nachtbus gaat naar Belo Horizonte(met slaapzetel) maar niet tot Ouro Preto? (misschien dat die er wel is maar ik kan nog niet boeken omdat de datum nog te veraf is??) Voor Ouro Preto geven ze enkel gewone zetels aan…
Welke busmaatschappij raden jullie aan?
Hoe lang op voorhand moet je boeken?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Hoewel 4 dagen niet lang is, zou ik zelfs overwegen om gewoon de bus overdag te nemen. Van Rio naar Bela Horizonte gaat iig via de BR040 wat niet allen een behoorlijk goede weg is, maar heeft ook echt mooie stukken, Vanaf Xerem naar Petropolis bijvoorbeeld, dat nu nog steeds het oude spoor volgt (totdat de nieuwe opgang eindelijk klaar komt, ligt stil wegen geldgebrek door corruptie). Vrij steil omhoog met vele scherpe bochten met aan alle kanten de mata atlantica.

Hoe het vanaf Bela Horizonte gaat weet ik niet. Maar ik dacht niet dat er een redelijk vliegtuig gaat naar Ouro Preto.

Neem wel warme dingen mee, zoals een lekkere trui. Juli-aug is winter, in de bergen behoorlijk fris (wel boven 0) en als het tegenzit heeft de bus de airco op max. Je ziet ze weleens waar het binnen ongeveer sneeuwt.

Bij mijn weten doet Unica het traject naar Bela Horizonte, ik heb er nooit mee gereisd maar die bussen zien er goed uit. Of ze erg druk zijn durf ik niet te zeggen, in de winter denk ik niet (is laagseizoen meestal).

Op de site www.rome2rio.com staan een aantal verbindingen vanuit Rio.

Bedankt!!

Kan alleen nog niet boeken aangezien mijn reis nog niet gegarandeerd is…voorlopig te weinig deelnemers…

We hebben intussen gewoon een vlucht geboekt van Rio naar Belo Horizonte omdat de eerste nachtbus pas rond half 11 vertrekt en al vanaf de middag uitgecheckt zijn in het hotel.

Ik denk eraan om dat traject ergens in maart eens te doen.
Om praktische redenen naar Rio en dan terug keren via Ouro Preto en dan naar het nationaal park Caparao (waar oa. de derde hoogste berg van Braziliê te beklimmen valt : de Pico da Bandeira die net geen 2.900m hoog is)
Tropische groet
Ivan Bahia Reisgids
@ivanbahiareisgids