Van Nong Khai naar Koh Tao en terug...

Hallo,

Momenteel zit ik in de buurt van Nong Khai om les te geven en ik denk eraan om donderdag een weekje naar Koh Tao te gaan. Ik ben hier al geweest, maar wil graag zon, zee, strand en volgens mij is daar bij die kust nu de grootste kans op. MAAR het is natuurlijk best een gedoe (tijd en geld).

Wat ik nu gevonden heb is de bus naar Bangkok (500 Baht). Vanuit daar combi bus + ferry (1050 Baht), terug (1000 Baht) en terug (500 Baht).
(http://www.lomprayah.com/E/booking_buffet_1.aspx)

Totaal dus ong. 3000 Baht en dat is best prijzig. Iemand enig idee hoe dit goedkoper of makkelijker kan? Ik dacht eraan 's ochtends te vertrekken, dan in Bangkok de nachtbus te pakken om dan overdag op Koh Tao aan te komen.

Alle tips zijn welkom! Evt. ook over andere stranden. Koh Chang lijkt me ook wel leuk alleen hebben we nu hier in de Isaan nogal onvoorspelbaar weer en ik ga wel echt om te zonnen/zwemmen en een feestje mee te pikken.

Bedankt!

Nou als ik op Songserm Express Boat surf zie dan kan je vanuit Surat Thani naar Koh Tao voor slechts 550bath! wel een groot verschil !

Bedankt voor de snelle reactie.

Klopt maar dan moet ik nog van Bangkok naar Surat Thani a iets van 500 Baht…

ff wachten ik zoek een goedkoop alternatief om te reizen van Bkk naar Surat Thani!(had bezoek over de vloer kon geen verdere info geven)

Nou er vertrekken dagelijks treinen van het Hua Lampong trein station naar Surat Thani!
(12:25,14:45 speciale expresstreinen prijs;519 baht voor 1st class,248 baht voor 2nd class en 107 bath als je een ticketje koop voor 3rd class.
één nadeel bij sommige treinen zijn er geen 3de class wagons voorzien.
Je kan bv 2de class rijden en overstappen in Chumphon waar je je reis kan voortzetten richting Surat Thani voor slechts 25 bath(treinnummers 119 of 149)
Gewoonlijk nemen de mensen de trein nr 41 (rapid) vertrekt s’avonds in Bkk om 18:30pm en komt dan de volgende morgend aan om 5:44am.
Tijd genoeg om een ticketje te kopen voor de boot naar Koh Tao.alsook als je de avond trein neemt bespaar je ook een overnachting in Bkk!
Wat betreft het busticket van Nong Khai &Bkk inderdaad voor minder dan 500 bath zal je niet vinden!
ff informeren bij een plaatselijk reisbureau ofdat ze geen goedkope bustickets hebben voor Bkk.(475 bath moet wel lukken denk ik)

1 like

Bedankt voor het uitzoeken! Pff vind het maar lastig omdat je dan weer zo weinig bespaart en op gemak waarschijnlijk volop achteruit gaat (iig de boot vanaf Surat Thani naar Koh Tao duurt eeuwen vond ik toen, omdat je bij elk eiland stopt) en Surat Thani is ook weer 2 uur verder dan Chumphon.

Je zult een keuze moeten maken Lauu!
Je kan bv ook naar Hua Hin of Koh Samet (2 a 3 uur verwijderd van Bkk)
Om vanuit Bangkok op dit paradijselijke eiland te komen, vertrekt er een eerste-klas bus vanuit de Eastern Bus Terminal (Ekamai) naar Ban Pe (vanwaar de boot naar Samet vertrekt.) De busreis duurt iets over drie uur en kost ongeveer 300 baht (zo’n 6 euro). De bushalte is tegenover de bootpier.
De overtocht van Ban Phe naar Samet duurt zo’n 35 minuten.
En misschien de volgende keer naar Koh Tao reizen met wat meer ademruimte(budget)
Je kan vb: met Bangkok airways naar Koh Samui en daar de boot nemen naar Koh Tao?

Haha ja klopt, daar ben ik erg slecht in (keuzes maken). De keuze was nu op Koh Tao gevallen vanwege het weer. Of heb jij ervaring met het weer momenteel (of eigenlijk meer van 10-18 september in die andere badplaatsen?

Nou het weer in Koh Samet is nu eenmaal nooit te voorspellen.
Zelf ben ik er eens geweest in September,geloof op die 7 of 8 dagen dat ik er was,hadden we één dag met regenweer!
Eveneens(op het vaste land) in Hua Hin of Cha aam kan het af en toe wel eens regenen,maar het stelt niet veel voor.

Mm ja hier hebben we laatste twee dagen lekker weer, maar daarvoor n week hele dag en nacht regen (zit in Phonsiphai).