Hallo japan liefhebbers.
ik heb een vraag ivm hoe ik het eenvoudigst naar mijn hotel kom bij aankomst op Narita airport. zelf heb ik hier al enkele tips gelezen maar mijn hotel is namelijk
** ** Hotel Yanagibasi** **
Yanagibasi, Taito-ku, Tokyo,
bij Japan guide com onder narita airport vind ik nl de
Er zijn (veel) verschillende manieren.
Het station waar je heen moet is Asakusabashi.
De gemakkelijkste en met maar 1x overstap- route is Narita Sky Access (Keisei Narita Airport Line) nemen naar Oshiage en vanaf Oshiage overstappen op de Toei Subway-Asakusa Line naar Asakusabashi. Kosten 1240yen, reistijd ongeveer 1uur
Er zijn ook snellere routes(wel 2x overstappen) en net iets goedkopere (ook 2x overstappen. Er is ook een route met de JR als je gebruik wilt maken van bijv JR Pass
Ik heb hetzelfde “probleem”: Mijn eindhalte is Asakusa, en nu heb ik via hyperdia een optie gezien om met de narita access express voor JPY 1290 non-stop naar asakusa te geraken. Maar als ik op google narita access express zoek krijg ik een andere trein (NEX) te zien met een andere prijs en route. Om welke trein gaat het precies?
Nu is bovenstaande niet echt een probleem, maar dit wel: Ik ga verder op doorreis, en het vliegtuig vertrekt dan om 09:00 en zal dus vroeg op narita moeten zijn!
Nu heb ik ook via hyperdia een schema gezien, met waarschijnlijk dezelfde trein als bovenstaande, voor dezelfde prijs JPY 1290 (totaal) maar dan met 1 overstap. Die overstap kan ik maken in Oshiage of Aoto. Zijn dit 2 losse tickets bij deze schema? Zo ja, kan ik ze beiden van ten voren tegelijk aanschaffen op het asakusa station? Waar is het makkelijker om over te stappen? In oshiage of aoto, en gebeurt het overstappen op hetzelfde platform of is de kans aanwezig dat ik naar een andere platform moet lopen?
Als iemand me hierbij kan helpen, graag.
Op de route narita - asakusa is/zijn (een) fout(en) geoorloofd, maar op de route asakusa - narita kan ik me geen fout(en) permitteren. ;p
De directe trein naar Asakusa is inderdaad de Access Express via de Narita Sky Access Line van Keisei Railways, Dus op Narita moet je naar het Keisei gedeelte van het station gaan. Je moet de trein hebben die naar Haneda Airport (het andere grote vliegveld van Tokto) gaat. In het schema zijn die aangegeven met de letter H.
Er zijn directe treinen vroeg in de ochtend van Asakusa naar Narita. Let bij de resultaten op Hyperdia op welk getal er bij Transfer: staat. Als hier 0 bij staat hoef je niet over te stappen op Oshiage of Aoto (deze stations staan dan aangegeven als station waar je van de ene lijn naar de andere gaat, dus bv van de Asakusa line naar de Sky Access line, maar je stapt dus niet over). Probeer ook een vertrektijd 5min eerder of later in te vullen om een directe trein te vinden.
De NEX is de Narita Express van Japan Railways en gaat niet direct naar Asakusa
Ik heb het schema bekeken, en kwam naast de “AH” een “AK” tegen. Gaat die AK ook rechtstreeks richting asakusa?
Ter info: ik kom op een maandag aan om 14:40. In het schema zie ik om 15:26 een AH staan en om 16:06 een AK.
Mocht ik die van 15:26 niet halen, en daar ga ik van uit (immigratie, koffer, ticket kopen), dan zou het fijn zijn om die van 16:06 te kunnen pakken als die ten minste ook naar asakusa gaat.
Betreft de terugreis zie ik geen directe lijnen tussen asakusa en narita voor mijn tijden. Ik vertrek dan ook op een doordeweekse dag en moet uiterlijk 07:00 op narita zijn. Volgens hyperdia heb ik dan 2 mogelijkheden: een transfer op oshiage van 5 min of op aoto van 3 min. Gezien deze korte overstaptijden hoop ik dat ik niet naar een andere platform moet met m’n koffers. Ook zie ik bij deze schema’s de prijzen van JPY 310 en 980 staan. Zijn dit dan 2 losse tickets?
De AK gaat ook rechtstreeks naar Asakusa. Sorry dat had ik gemist. Als ik het goed heb zijn dat de treinen naar Misakiguchi (via Kurihama). Je zou die van 15:26 wel eens kunnen halen. Narita is een efficient vliegveld met korte wachttijden.
Ik denk dat het treinschema verandert per 1 januari. Als ik een doordeweekse dag in januari invul is er een rechtstreekse trein om 06:01 die om 06:54 arriveert in Narita Airport. In december moet je inderdaad nog overstappen en is de eerste rechtstreekse trein om 6:40. Op Oshiage is het in ieder geval op hetzelfde platform overstappen, op Aoto dacht ik ook.
Je hoeft niet twee losse tickets te kopen. Op Asakusa kun je een ticket naar Narita Airport kopen voor 1290yen. Ik koop bijna nooit meer kaartjes, maar het zou kunnen dat je op het ticketapparaat op ‘transfer’ moet klikken en dan zou er een optie Keisei Lines of iets dergelijks moeten zijn. Of wellicht staat er meteen een optie voor Narita Airport. Ik zou de dag ervoor ofzo even gaan kijken hoe je een kaartje kunt kopen, bemande loketten zouden zo vroeg weleens nog gesloten kunnen zijn als die er al zijn. Je kunt ook het goedkoopste kaartje kopen en op Narita de rest betalen bij de Fare Adjustment machines voor de exitpoortjes.
Toevallig heb ik laatst nog een kaartje vanaf Asakusa naar Narita gekocht.
Ik ben afgegaan op het tarief wat Hyperdia heeft aangegeven: 1290 yen. Ik weet niet meer hoe die optie op de automaat stond aangegeven, ik drukte meteen op de knop met het juiste bedrag.
Het grappige was dat, op Narita aangekomen, de poortjes dichtsloegen met deze kaartjes. We moesten naar de balie toe en kregen een nieuw kaartje en wat geld terug (90 yen ofzo :p) Geen idee waarom dat was.
Met deze info is de voorbereiding wel gedaan, en is het nu alleen nog maar wachten tot vertrek.:vak02:
De rechtstreekse trein die jij vond, kan ik niet vinden. Ik vertrek in 2015 en heb verschillende doordeweekse dagen in jan, feb etc en mijn datum ingevuld, en krijg steeds schema’s te zien met “transfer: 1”. Deze vertrekken om 06:01 en komen uiteindelijk aan om 06:57, en de transfer is in oshiage of aoto.
Ik ben benieuwd of dat mij ook overkomt.
We zullen wel zien tegen die tijd.
Hoi,
ik was niet in K’s House geweest, ik heb wel een paar keer een hotel gehad in Asakusa, vlak bij de tempel.
Jij moet naar Asakusabashi (of een stukje lopen vanaf Asakusa station), Nigo beschrijft in de tweede post van dit topic hoe je van Narita naar Asakusabashi kunt komen