Goedkoop ticket voor vervoer van Narita Airport naar Tokyo.

Ik kwam dit tegen op het internet.

De comfortabele manier en bijna de goedkoopste, om van Narita Airport naar hartje Tokyo te reizen.

Zoals het artikel aangeeft geldt dit alleen voor de trip van de luchthaven naar Tokyo, niet andersom.
En alleen voor niet-ingezetenen van Japan.

Gr. Jan

Tip die ik gekregen heb op het forum van JR pass als je naast vervoer van en naar Narita ook een OV chipkaart in Tokyo wilt: de Suica & N’EX package. Kaart komt met 1500 Yen tegoed en als je hem inlevert krijg je 500 Yen borg terug, evenals het resterende tegoed.

Wat zou een taxirit kosten van Narita airport naar Tokyo Kyobashi?
Wij gaan cruisen dus geen treinkaart nodig.

Afgaand op Japan Guide moet je rekenen op zo’n 20.000 yen, dik €140 dus.

Dan ben je denk ik toch beter af met dat N’EX Tokyo Direct Ticket, voor 1.500 yen per comfortabele trein naar Tokyo Station. En dan wellicht voor het laatste stukje een taxi, over kort afstand zijn ze niet zo duur.

Behalve als een taxi-chauffeur zo verbaasd is dat hij in Shimanto/Nakamura twee “vreemde kostgangers” uit Europa in zijn taxi krijgt en vlak bij het station tot de ontdekking komt dat hij zijn meter niet heeft aangezet bij het vertrek bij ons hotel.
Hij kon er wel om lachen, en berekende ons alleen het starttarief van 540 JPY.
:tand:

Ook mooi :biggrin:

Ik vrees echter dat ze bij Narita minder ondersteboven zullen zijn van een stel gaijin :ninja:

Daar zijn ze wel wel blanken gewend!
In die uithoek van Shikoku waar wij zaten, had ik soms zelfs de vertaal-app op de Ipad nodig, alleen soms vertaalde hij niet alles goed! :tongue:
Maar verder uiterst vriendelijke mensen op dit minder toeristische eiland.

Ze strooien overigens raak met speciale treinpassen op dit moment.

Bedankt voor de snelle reacties.

Dit is onze eerste keer naar Japan , dus vandaar mijn vraag.
Hier in NL reizen wij nooit met het ov, dus misschien ook wel een beetje verwarrend om in Japan met het ov te gaan voor ons.
Al die lijnen uitzoeken e.d.
Misschien een busverbinding??

Valt heel erg mee hoor, alles staat heel duidelijk aangegeven, stukken duidelijker dan hier in Nederland. Ik denk dat een bus dan sowieso lastiger is dan de trein. Volg vanuit de aankomsthal gewoon de bordjes naar de treinen, eenmaal daar heb je weliswaar de keuze tussen JR en Keisei, maar de N’EX (van JR) valt haast niet te missen. Dat is een directe verbinding naar Tokyo Station, dus geen gedoe met overstappen. Dan is het hooguit nog even de vraag waar je precies moet zijn, Kyobashi heeft een metrohalte, maar waarschijnlijk is een taxi vanaf het station (neem de Yaesu-exit, staat ook duidelijk aangegeven) dan handiger. Zorg dan wel dat je een kaartje of iets dergelijks van je hotel hebt, reken er niet op dat taxichauffeurs ook maar een woord Engels spreken.

http://i.imgur.com/AHzh1Ybl.jpg

Kyobashi is vlakbij Tokyo Station. Minder dan 10 minuten lopen. Ik raad ook N’EX aan naar Tokyo en dan een stukje met de taxi of lopen.

Als je met de bus wilt, er zijn verschillende bedrijven die je voor ongeveer 1000yen van Narita naar Tokyo Station brengen. Dit is meteen ook de goedkoopste manier.
Dit zijn er twee, maar er zijn meer busbedrijven die het voor dezelfde prijs doen, dus neem gewoon de eerstvolgende:
http://www.keiseibus.co.jp/global/en/nrt00.html

En het voordeel is dat het personeel bij de treinloketten het Engels machtig is. Op Narita kun je dus je vragen in ieder geval stellen.

Dank jullie wel voor de info!!
Nu nog beslissen wat we gaan doen, we gaan in juni maar bereid mij graag voor.:chin:

Onze eerste nacht hadden wij het Raddison Narita hotel geboekt, er gaat vanaf het vliegveld een gratis hotel shuttle bus.
Er zijn meerdere hotels die deze service aanbieden.
En de volgende dag met een bus naar Tokyo station gereden en kostte pp 1430 yen.
We hadden wel een JP pas maar dit was wel zo makkelijk.