Van Mombasa naar Malindi

Hallo allemaal,

Ik zou graag advies krijgen hoe we het beste naar Malindi kunnen reizen vanaf Mombasa Airport. Kunnen we gewoon ter plekke een taxi regelen, of zijn er nog andere vervoersmogelijkheden richting Malindi? Aan welke kosten moet ik ongeveer denken?

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Hoi

je kan gewoon n een taxi stappen als je wil, je kan ook te voet naar ‘‘buiten de airport’’ wandelen en een matatu nemen, of je kan vooraf afspreken om opgehaald en gedropt te worden.

Zelf gebruik ik daarvoor altijd GLory Carhire. Ze zijn heel stipt aanwezig en staan netjes met zo’n bordje met je naam op te wachten als je uit de luchthaven stapt.

Ik betaal naar Kilifi 5000 Ksh. (voor een 8 seater VAN een Sedan zal goedkoepr zijn denk ik) Dan zal Malindi +/- 10.000 Ksh vermoed ik omdat het 2 keer zo ver als als Kilifi.

Glory heeft een website, of je kan sms’sen , of je ‘‘vind ze leuk’’ op facebook

https://www.facebook.com/#!/pages/Glory-Car-Hire-Tours-Safaris-Msa-Ltd/144039622289768

Telefoonnummer +254 73811163

Website http://www.glorykenya.com

Doe ze de groeten van Mwende-Monique.

GRTZ

.p.s. aansluitend vliegen kan misschien ook maar als je aankomt zal je wel wat anders willen dan vliegen denk ik :zon:

.

Bedankt voor je reactie! Ik heb ze meteen gemaild aantal dagen geleden, maar nog geen reactie gehad. Zal het nog eens proberen!

Er zijn grote coach bussen Mombasa-Malindi (meestal rijden ze door naar Lamu) en kosten bestemming Malindi 250 KES per rit per persoon.Reistijd 1,5 uur. Ze nemen alle bagage gratis mee. Die bussen vertrekken in Mombasa vooral vanuit Bondeni area (Abdel Nasser Road), bvb Starways, maar nog andere bedrijven die dit vervoer onderhouden. Er zijn booking offices bij de vertrekplaatsen indien je de reis wil reserveren. In Malindi kan je de terugreis Mombasa ook gemakkelijk aanvatten, vanuit Uhuru road,midden centrum (vlak bij Tana guesthouse). Vertrek is meestal vroege voormiddag of late namiddag.
Transport luchthaven Mombasa naar centrum Mombasa rond 1200 KES per taxi. Binnenin de luchthaven kan je geen bussen nemen, sommige reizigers rollen hun bagage helemaal uit het luchthavencomplex en nemen daar een matatu (minibus).
Koen

Ttz. dat die 5000 KES (zie comments van Mwende hoger) je inderdaad maar tot in Kilifi brengt (halverwege Mombasa en Malindi). Dat privé busje helemaal tot Malindi zal ongeveer 10,000 KES kosten, ongeveer 100 Euro. Terug is al 200 Euro. Zo lopen de reiskosten goed op natuurlijk. Het budget bepaalt zoals steeds hoe luxueus je kan reizen.

Bedankt voor jullie reacties! We gaan eind mei. We willen het liefst zsm richting Malindi, dus dan is zo’n privébusje misschien toch het handigst als ik het zo lees. En een taxi nemen vanaf het vliegveld, is dat nog een optie?

Op zich hebben we wel wat ervaring met onderhandelen, maar het is inderdaad wel prettig als er al iemand ons op staat te wachten. Ik heb ze weer gemaild Mwende, hopelijk krijg ik nu wel een reactie!

Ik negeer je vraag niet , maar waarom niet vliegen op Nairobi waar de tarieven nu zo laag zijn ,in verhouding met Mombasa ,en dan doorvliegen naar Malindi?
De berekening laat ik aan Mwende, dat blijkt een goede boekhouder te zijn

:vak02:

Omdat we de tickets naar Mombasa al geboekt hebben en die waren op dat moment ook goedkoper dan naar Nairobi.

Oh en Mwende: ik heb een reactie gekregen van Glory Car Hire! Voor 10.000 KES brengen ze ons naar Malindi! Bedankt voor de tip!!