Van macau naar ?

Ik ga ergens half mei / begin juni voor 2 a 3 weken naar Macau (mijn partner werkt daar tijdelijk ). Ik weet geen exacte data nu en ik wil graag 3 weken dus daar plan ik even op.

Ik start in macau en wil week 1 overdag naar Hongkong (dat kan met snelle veer ?, zijn daar nog abonnement achtige voordeel mogelijkheden op). Eerste week wil ik iig overdag naar Hongkong.

Daarna dus 2 weken de tijd.

Nu kan ik met trein vanaf Hongkong naar bejing of ik vlieg en vanaf daar weer terug.

Ik zou heel graag de muur willen zien. Terra cotta leger eventueel panda’s (geen must ) en het gebied waar avatar is opgenomen (even naam vergeten ). Ik zou graag aantal highlights zien iig

Ik heb moeite met leuke logische route samen te stellen. Ik kom er niet goed uit Heb aantal sites bekeken en voorbeeld routes maar omdat ik vanaf macau vertrek en terugvlieg vanuit Hongkong lijkt het alsof het lastiger is. Hoe zit het met visum ?

Wie helpt mij op weg met handige sites voor reizen in genoemde omgeving. Hoe veilig is reizen met trein als vrouw alleen ?

Waar moet ik budgettechnisch aan denken qua hotel en levensonderhoud. Hotel eisen zijn prive kamer en eigen sanitair. Mag basic zijn. Wel in veilige buurt. Excursies ? Boeken bij tour bureautjes of eenvoudig zelf te boeken

Do’s and don’t’s :wink:

Ik heb als referentie "grotere "'reizen gemaakt naar Ghana en Thailand. Waar Thailand eenvoudig was qua reizen en Ghana uitdagender. Budget is uiteraard niet vergelijkbaar :wink: China komt op mij lastig over …

Alvast bedankt voor meedenken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk